صنعت روز صنعت روز .

صنعت روز

ست كنترل چيست؟

ست كنترل كه به نام كليد اتومات ديجيتال (Automatic Digital Switch) نيز معروف است، دستگاهي است كه به منظور كنترل جريان آب و تنظيم روشن و خاموش كردن پمپ و فشار آب مورد استفاده قرار مي گيرد. ست كنترل در واقع وسيله اي است كه نصب آن در كنار پمپ آب ضروري است و در مواردي با تعداد طبقات تا 3 الي 4 طبقه استفاده مي شود. ست كنترل جايگزين كليد اتومات و منبع انبساط در سيستم پمپاژ آب ساختمان هاي با طبقات كم است كه استفاده از آن بسيار كارآمد است.

ست كنترل پنتاكس

اهميت استفاده از ست كنترل
در صورت نبود ست كنترل، فشار آب خروجي پمپ نوسانات زيادي پيدا مي كند و اين اتفاق به مرور صدمات و آسيب هايي به دستگاه پمپ و سيستم لوله كشي ساختمان وارد مي كند. استفاده از ست كنترل به دليل كنترل تعداد دفعات قطع و وصل پمپ، راندمان سيستم پمپاژ آب را افزايش داده و همچنين طول عمر پمپ را افزايش مي دهد. اما زماني نتيجه دلخواه را خواهيد گرفت كه با نحوه نصب ست كنترل روي پمپ آشنا باشيد. در ادامه به مزايا و معايب ست كنترل آشنا شويد.

مزايا ست كنترل
نصب ساده و آسان
ابعاد كوچك و اشغال فضاي كم
قيمت مناسب
طول عمر بالا
تنظيم راحت و سريع
مناسب و كاربردي براي ساختمان ها با طبقات كم
مقاومت بالا در شرايط آب و هوايي مختلف (از لحاظ رطوبت)
جلوگيري از آسيب رسيدن به پمپ
عدم نياز به منبع تحت فشار
تنظيم كننده اتومات فشار آب
معايب ست كنترل
در صورت نبود فشار آب ورودي غيركاربردي هستند
اكثر مدل هاي آن فقط در ساختمان هاي با تعداد طبقات كم مورد استفاده قرار مي گيرد.
در كاربردهاي پمپاژ آب چاه ها، استخرها كه فشار آب ورودي آن كمتر از 0.5 بار است، مناسب نيست.
انواع ست كنترل
ست كنترل انواع مختلفي دارد و بسته به كاربرد و نوع دستگاه يا سيستمي كه قرار است كنترل شود، متفاوت هستند و بايد با تنظيم ست كنترل آن آشنا باشيد. مهمترين مدل‌ ست كنترل كه در بازار ساخته شده اشاره مي كنيم:

1) ست كنترل ساده
اين ست كنترل قابليت تنظيم فشار را ندارد و فقط در يك فشار ثابت و استاندارد تعيين شده كار مي كنند. اين ست كنترل براي تعداد طبقات كم و به همراه پمپ هاي تا توان 0.5 اسب مي تواند استفاده شود.

2) ست كنترل با پيچ تنظيم
ست كنترل با پيچ تنظيم يا همان ست كنترل هيدروماتيك قابليت تنظيم فشار در مقادير مختلف را دارد. اين ست كنترل همراه با پمپ هاي نوع بشقابي و جتي تا توان 1 اسب بكار مي رود و براي تعداد طبقات بيشتر مناسب نيست؛ به دليل اينكه با بيشترشدن طبقات تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ توسط اين ست كنترل زياد مي شود و به مرور به پمپ آسيب و طول عمر آن را كم مي كند.

3) ست كنترل با پيچ تنظيم و هيدروتانك
ست كنترل با هيدروتانك همانند نوع قبلي قابليت تنظيم فشار را دارد و علاوه بر پيچ تنظيم فشار داراي يك منبع تحت فشار باد است. كه اين منبع به منظور جلوگيري از خاموش و روشن شدن زياد پمپ و انتقال آب با فشار بيشتر به طبقات بالاتر ساختمان بكار مي رود. به دليل وجود منبع تحت فشار در ست كنترل هيدروتانك اين ست كنترل در مواردي از پمپ هاي با توان بالاتر از 1.5 اسب و مواردي كه تعداد شيرآلات خروجي زياد است، مورد استفاده قرار مي گيرد.

اجزا ست كنترل
بطور كلي ست كنترل از اجزا و قطعات زير تشكيل شده است كه در شكل زير نماي انفجاري از يك ست كنترل نمايش داده شده است.

بدنه
پنل بورد
ديافراگم
پيچ تنظيم فشار
گيج فشار
فنر
اجراي ست كنترل

نحوه عملكرد ست كنترل
در شكل زير نمايي برش خورده از يك ست كنترل را مي توانيد مشاهده كنيد. در ادامه مطابق با اين شكل نحوه عملكرد ست كنترل شرح داده خواهد شد.

نحوه عملكرد ست كنترل

در قسمت پاييني شير يك طرفه ورودي ست كنترل وجود دارد كه در واقع فشار آب پمپاژ شده توسط پمپ، اين شير را باز كرده و آب وارد محفظه ست كنترل مي شود. حال با توجه به فشار آب وارد شده به محفظه مياني ست كنترل فنر ارتجاعي جمع مي شود و در نتيجه صفحه ديافراگم حركت مي كند. صفحه ديافراگم بر روي محور اصلي ست كنترل متصل است. و حركت ديافراگم به بالا و پايين باعث جابجايي محور اصلي كه ميله اي مغناطيسي است، مي شود.

در بورد مدار ست كنترل قطعه اي الكترونيكي به اسم ريدرله وجود دارد كه بالا و پايين رفتن ميله مغناطيسي و نزديك و دور شدن ميله به اين قطعه باعث قطع و وصل شدن اتصال پايه هاي ريدرله مي شود كه اين كار عامل فرمان روشن و خاموش شدن پمپ توسط بورد مدار است. در انتها و در خروجي نيز كه حالت پيستوني دارد با پايين آمدن آن شير باز شده و آب داخل محفظه خارج مي شود. اين شير حالت آهنربايي دارد و فرمان باز و بسته شدن آن توسط ريدرله دومي كه در مدار قرار گرفته انجام مي شود. در شكل زير بورد ست كنترل را به همراه محل قرارگيري ريدرله نشان داده شده است.

محل قرار گيري ريدرله در ست كنترل

ست كنترل هاي موجود در كالاصنعتي

شركت كالاصنعتي عامل فروش انواع ست كنترل در برندهاي مختلف ايراني و خارجي است. جهت و شما ميتوانيد بهترين مارك ست كنترل پمپ آب را مشاهده كنيد و در صورت نياز مشاوره با كارشناسان فروش كالاصنعتي تماس حاصل فرمائيد. در زير برخي از ست كنترل هاي با كيفيت و از برندهاي معتبر كه در سايت كالاصنعتي موجود است را مي توانيد مشاهده كنيد.

مدل ست كنترل ايراني/ خارجي تصوير ست كنترل
ست كنترل پنتاكس هيدروماتيك H1 خارجي ست كنترل پنتاكس هيدروماتيك H2
ست كنترل پنتاكس هيدروماتيك H2 خارجي ست كنترل پنتاكس هيدروماتيك H2
ست كنترل استريم PC19 خارجي ست كنترل استريم PC19
ست كنترل پنتاكس هيدروتانك H1 خارجي ست كنترل پنتاكس هيدروتانك H1
ست كنترل استريم PC12 خارجي ست كنترل استريم PC12
ست كنترل يوسفي ايراني ست كنترل يوسفي
ست كنترل استريم PC13 خارجي ست كنترل استريم PC13
ست كنترل لئو خارجي ست كنترل لئو
ست كنترل هيدروتانك استريم خارجي ست كنترل هيدروتانك استريم
ست كنترل BRIO TANK خارجي ست كنترل BRIO TANK
جمع بندي

در اين مقاله ابتدا دستگاه ست كنترل تعريف شد و ضرورت استفاده از آن در نصب پمپ آب خانگي جهت بهبود عملكرد سيستم پمپاژ آب و كنترل فشار و خاموش و روشن شدن پمپ بيان شد. در ادامه مزايا و معايب ست كنترل و انواع آنها كه شامل ست كنترل ساده، ست كنترل با پيچ تنظيم و ست كنترل هيدروتانك است توضيح داده شد و اجزاي مختلف ست كنترل نيز نام برده شد. در انتها نحوه عملكرد ست كنترل و نقش هر كدام از اجزاي داخلي آن شرح داده شد. زماني شما ميتوانيد بيشترين استفاده را از ابزار داشته باشيد كه به خوبي با آن آشنا باشيد. در صورتي كه قصد خريد پمپ آب و دستگاه ست كنترل را داريد ميتوانيد با كالا صنعتي در تماس باشيد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1857/%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۱:۲۴ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

محفظه حلزوني پمپ خود مكش

محفظه از نوع دابل و لوت (دو حلزوني) بوده و هنگامي كه پمپ در حال كار است، مشابه هر محفظه ي دو حلزوني ديگر عمل مي كند. گرچه با خاموش شدن پمپ، مايع از پمپ و خط مكش تخليه مي شود، اما مقداري از مايع همواره درحلزوني واقع درپايين محفظه باقي مي ماند.

در زمان راه اندازي مجدد پمپ، حلزوني پاييني به عنوان ورودي پروانه عمل مي كند. همچنان كه مايع از حلزوني پاييني به سمت پروانه حركت مي كند، دو اتفاق رخ مي دهد.

مايع قسمت هاي مختلف نشت بند را طي چرخه هواگيري مرطوب نگه مي دارد تا سطوح آب بندي به صورت خشك كار نكنند.
مايع به درون حلزوني بالايي حركت كرده و هوا را به سمت خروجي پمپ هدايت مي كند. حذف هوا از پمپ باعث ايجاد خلاء در مكش پمپ شده و باعث كشاندن مايع تا خط مكش مي گردد. اين فرآيند كه به عنوان"چرخه هواگيري" شناخته مي شود، تا زمانيكه مايع تا خط مكش بالا و به درون چشمه پروانه برود،ادامه خواهد يافت. بعد از تكميل فرآيند هواگيري، پمپ مشابه هر پمپ سانتريفيوژ هواگيري شده ي ديگري شروع به كار مي كند.

كامل شدن چرخه ي هواگيري بر اساس اندازه ي پمپ و حجم خط مكش معمولا از3 تا 10 دقيقه زمان مي برد. بيشينه ميزان بالابري نيز توسط حداكثر ميزان خلا كه پمپ درطول چرخه هواگيري ايجاد مي كند، تعيين مي شود. Suction Lift براي اكثر پمپ هاي خودمكش نبايد بيشتر از20 تا 25 فوت آب باشد. پمپ خودمكش معمولا به جرياني در حدود 3000 گالن بردقيقه محدود شده اند، اگرچه سازندگان مختلفي نيز هستند كه مقدار جريان هايي تا حدود 6000 گالن بر دقيقه نيز ارائه مي كنند.

كاربرد پمپ خودمكش
با توجه به دشواري هاي مربوط به تخليه حوضچه اي پر از مايع كثيف، خورنده و ساينده، ميتوان گفت استفاده از يك پمپ خود راه انداز يا پمپ خود مكش يكي از بهترين راه حل ها در اين زمينه بوده و به احتمال زياد، تنها گزينه اي است كه دردسرهاي ناشي از تعمييرات و نگهداري را به حداقل مي رساند.

دليل اين موضوع نيز به نوع پيكر بندي اين پمپ بر ميگردد كه در آن فقط بخش هاي در تماس با مايع حوضچه، لوله مكش، محفظه ي پمپ، پروانه و محفظه ي نشت بندي مي باشند. اين موارد همه اجزايي هستند كه به آساني مي توانند با مايعات كثيف در ارتباط باشند. هيچ نوع اجزاي متحرك اعم از موتوري كه تحت تاثير رطوبت واقع شود و يا ياتاقاني كه در تماس با مايع قرار گيرد، در پايين حوضچه واقع نشده است. همچنين به هيچ منبع خلا خارجي نيز براي انجام هواگيري نياز نيست.

معايب پمپ خود مكش
تنها اشكالات يك پمپ خودمكش يا خود راه انداز را مي توان هزينه ي بالاتر آن نسبت به موارد جايگزيني چون Column Sump Pump ( به دليل داشتن محفظه ي بزرگ) و همچنين، وجود محدوديت هايي در زمينه ي حداكثر مقدار جريان و ارتفاع مكش دانست. اغلب اوقات مزاياي اين نوع پمپ، كاستي ها و اشكالات آن را تحت الشعاع قرار مي دهد. از اين رو، استفاده از اين نوع پمپ به عنوان پمپ حوضچه (در كاربرد هاي سنگين ) بسيار رايج مي باشد. همچنين، استفاده از آن ها به عنوان پمپ آبگيري در صنايع و سايت هاي ساخت و ساز نيز بسيار متداول است.

براي مورد آخر يعني سايت هاي ساخت و ساز، نمونه هايي از اين پمپ ها با قابليت حمل و نقل آسان وجود دارند كه به صورت skid mounted بوده و به همراه موتور محرك گازوئيلي و تعدادي پروانه كه براي جابه جايي مواد جامد بزرگ طراحي شده اند، عرضه مي شوند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/97/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۸:۴۰ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

گيربكس پولادين پارت

قيمت گيربكس پولادين پارت
قيمت گيربكس پولادين پارت با توجه به تيپ گيربكس، گشتاور خروجي، نسبت دنده و ساير مشخصات فني آن تغيير مي كند. به طور كلي قيمت گيربكس هاي سايز بزرگتر مانند ZG7 پولادين پارت بيشتر از گيربكس هاي سايز كوچكتر است. اما با اين حال، گيربكس هاي پولادين پارت به نسبت محصولات هم رده خود از قيمت مناسب تري برخوردارند. در حال حاضر محدوده قيمت گيربكس پولادين پارت از حدود 3 ميليون تومان تا نزديك 70 ميليون تومان است؛ براي اطلاع از قيمت دقيق گيربكس پولادين پارت به وبسايت كالا صنعتي مراجعه نماييد و يا با كارشناسان ما در ارتباط باشيد. در جدول زير ليست قيمت گيربكس پولادين پارت را در تاريخ شهريور 1402 مشاهده مي كنيد؛ همانطور كه گفته شد براي اطلاع از قيمت دقيق اين گيربكس ها بايد با كارشناسان فروش كالا صنعتي در ارتباط باشيد.

گيربكس پولادين پارت يكي از نشان‌ هاي تجاري خوب در صنعت ساخت گيربكس هليكال به شمار مي‌رود. يكي از بهترين مزاياي اين برند تجاري خدمات پس از فروش پيگيرانه و متعهدانه مي‌باشد كه بسيار با ارزش است. وب‌سايت كالا صنعتي با افتخار به ‌عنوان نمايندگي گيربكس پولادين پارت اين آمادگي را دارد كه سفارش ‌هاي مربوط به اين نشان تجاري معتبر را به فروش رسانده و مشاوره رايگان دهد.

گيربكس پولادين

گيربكس پولادين پارت در حال حاضر الكتروگيربكس سري G يا همان گيربكس هليكال شافت مستقيم را توليد مي‌كند. كارخانه اين شركت در تهران واقع است و به سراسر ايران امكان ارسال دارد. توليد گيربكس هليكال در سايز و توان دلخواه شما نيز به ‌صورت سفارشي امكان‌پذير است. البته بايد توجه داشت كه گيربكس صنعتي مورد نظر در رنج توليدات اين شركت قرار داشته باشد. مديريت جوان و با اخلاق اين مجموعه علاوه بر جلب اعتماد مشتريان، همواره پاسخگو بوده و خدمات شاياني به صنعت ايران كرده است. براي مشاوره تخصصي گيربكس هليكال پولادين پارت با كارشناسان فروش در تماس باشيد. گيربكس هليكال پايه دار يكي از انواع پرمصرف گيربكس در صنعت به شمار ميرود. راندمان بالا و عمر طولاني از مزاياي اين گيربكس به شمار ميرود. علاوه بر اين قطعات، لوازم جانبي و دنده هاي گيربكس پولادين پارت را مي توانيد بنا به درخواست تهيه بفرماييد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/406/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%BE%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۵:۵۵ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

ياتاقان چيست؟

وظيفه ي ياتاقان ها نگهداري راستاي صحيح شفت در برابر بارهاي شعاعي و محوري وارد بر آن مي باشد. ياتاقان ها در حقيقت تكيه گاه شفت هستند به ياتاقان هايي كه موقعيت شعاعي شفت را حفظ ميكنند ياتاقان هاي شعاعي يا رديال بيرينگ گفته مي شود.

ياتاقان شعاعي يا رديال بيرينگ

ياتاقان كف گرد
به ياتاقان هايي كه موقعيت محوري شفت را حفظ مي كنند ياتاقان هاي كف گرد يا تراست بيرينگ گفته مي شود.

ياتاقان محوري

ياتاقان شعاعي محوري
ياتاقان هاي شعاعي محوري ياتاقان هايي هستند كه تحمل بار را در دو جهت شعاعي و محوري دارا هستند. بار وارد بر شفت از راه اجزاي از ياتاقان كه داراي تماس لغزشي و يا تماس غلطشي هستند انتقال مي يابد.

ياتاقان شعاعي و محوري

دسته بندي ياتاقان
بنابراين از لحاظ نحوه تماس اجزاي تحمل كننده بار ميتوان ياتاقان ها را به دو دسته تقسيم نمود :

ياتاقان هاي غلطشي
ياتاقان هاي لغزشي
در تماس لغزشي اصطحكاك وجود دارد و در تماس غلطشي اصطحكاك وجود ندارد از اين رو رول بيرينگ ها ياتاقان هاي بدون اصطحكاك و اسلايدينگ بيرينگ ها ياتاقان هاي با اصطحكاك ناميده مي شوند. ژورنال بيرينگ ها يكي از انواع ياتاقان هاي شعاعي مي باشند كه از ژورنال و آستين تشكيل مي شوند. ژورنال بخشي از شفت است كه داخل آستين قرار مي گيرد. آستين بر روي ژورنال سوار مي شود و ثابت است. آستين استوانه اي شكل بوده و به صورت يك تكه و يا چند تكه ساخته مي شود. ژونال بيرينگ ها انواع مختلفي دارند در يك نمونه از آن داخل آستين را با برنز يا بابيت روكش ميكنند كه به آن بيرينگ هاي بابيتي گفته مي شود. ياتاقان هاي بوشي دسته ي ديگر از ياتاقان هاي ژورنال مي باشد در اين دسته آستين فاقد دسته اي از بابيت بوده و ظاهري شبيه به يك بوش را دارد.

ياتاقان غلطشي چيست؟
ياتاقان هاي غلطشي ياتاقان هاي بدون اصطحكاك يا آنتي فيكشن بيرينگ ناميده مي شوند عضو غلطان و و تحمل كننده بار شعاعي يا محوري در اين دو بيرينگ ساچمه و غلطك مي باشند. اين دو نوع ياتاقان از حلقه بيروني يا اودر كونز، حلقه دروني يا اينر كونز، ساچمه يا غلطك و محفظه نگه دارنده تشكيل شده است. محفظه نگهدارنده باعث مي شود كه ساچمه ها به هم نچسبند و در يك محل تجمع نكند. در بيشتر موارد حلقه بيروني در محل نصب خود محكم است و نميچرخد حلقه دروني به محور محكم ميشود و با حركت شفت مي چرخد. تمام ياتاقان هاي ضد اصطحكاك يا از نوع ساچمه اي مي باشند و يا غلطكي هستند. سطح تماس غلطك از سطح تماس ساچمه بيشتر است. از اين رو ياتاقان هاي غلطكي به لحاظ سطح تماس بزرگتر بار بيشتري را ميتواند تحمل كنند.

ياتاقان هاي ضد اصطحكاك

ياتاقان در پمپ افقي
در پمپ افقي كه در هر دو سر محور ياتاقان قرار مي گيرد ، ياتاقان ها معمولا با نام هاي ياتاقان داخلي و ياتاقان خارجي شناخته مي شود. ياتاقان داخلي بين پوسته و كوپلينگ قرار مي گيرد. در پمپ اورهنگ ياتاقان بندي محور در يك سمت پروانه قرار مي گيرد. در اين حالت به نزديك ترين ياتاقان به پروانه ياتاقان داخلي و به ياتاقاني كه دور از پروانه است ياتاقان خارجي گفته مي شود.

ياتاقان ها درون محفظه ياتاقان يا همان هوسينگ نصب مي شوند. اين محفظه ممكن است به پوسته متصل شود و يا به طور يكپارچه با آن ريخته گري شود. نگهداري و ذخيره روانكار لازم براي عملكرد بي نقص ياتاقان ها يكي از وظايف محفظه ياتاقان هاست. ياتاقان ها نياز به وسيله خنك كننده دارند تا گرماي توليد شده در آن ها و يا گرماي ناشي از سيال پمپ شونده به خارج از محفظه ياتاقان منتقل شود تا به اين ترتيب دماي روانكار و ياتاقان ها در حد مناسب قرار گيرد. براي اين منظور از واتر جكر استفاده مي شود. جكر در دور هوسينگ بيرينگ قرار مي گيرد و آب جهت خنك كاري از داخل آن عبور مي كند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/167/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۰:۴۸ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

ساختار و اجزاي گيربكس سايكلو

گيربكس سايكلو از 6 جزء اصلي تشكيل شده كه عبارت‌اند از:

  1. شفت ورودي سرعت بالا
  2. بلبرينگ هاي خارج از مركز 
  3. ديسك سيكلوئيدي
  4. پين و بوش ها
  5. ميل بادامك (رولر) و بادامك ها
  6. شفت خروجي سرعت پايين

قيمت گيربكس سايكلو
با توجه به اينكه گيربكس سايكلو يكي از كالاهايي وارداتي است ممكن است در بازار قيمت هاي متفاوتي داشته باشد؛ اما با صرف نظر از اينكه اين گيربكس يك مصول وارداتي است قيمت گيربكس سايكلو به عواملي ديگر نيز بستگي دارد.از جمله مي‌توان به موارد زير اشاره داشت:

برند گيربكس: برخي از برندها به واسطه سال‌ها تجربه، طراحي خاص و استفاده از تكنولوژي‌هاي بروز، اعتبار بيشتري نزد مشتريان يافته و محصولات گران‌تري نيز دارند.
سايز گيربكس: گيربكس‌هاي سايكلو در انواع و اندازه‌هاي مختلفي توليد شده و هركدام براي كاربردهاي خاصي استفاده مي‌شوند. قيمت گيربكس‌هايي كه براي كاربردهاي سنگين و توان‌هاي بالا طراحي شده‌اند، بيشتر خواهد بود.
نحوه نصب: گيربكس‌هاي سايكلو در دو نوع پايه‌دار و فلنج‌دار توليد مي‌شوند؛ گيربكس‌هاي فلنج‌دار قيمت بيشتري نسبت به گيربكس‌هاي پايه‌دار دارند.
خريد گيربكس سايكلو
بهترين برندهاي گيربكس سايكلو در بازار ايران، گومائو چين و سوميتومو ژاپن هستند و هنگام خريد گيربكس سايكلو بايد عوامل مختلفي را در نظر بگيريد تا از انتخاب گيربكس مناسب اطمينان حاصل شود. براي اين منظور، تمام نيازهاي كاربرد را سنجيده و سپس بر اساس آن‌ها اقدام به خريد نماييد. برخي از مهم‌ترين عواملي كه هنگام خريد گيربكس سايكلو بايد در نظر گرفت، عبارت‌اند از:

توان موتور: گيربكس بايد با توان الكتروموتور سازگاري داشته باشد؛ درصورتي‌كه موتور مناسب براي گيربكس انتخاب نشود، امكان سوختن موتور يا آسيب‌ديدن گيربكس وجود دارد.
نسبت تبديل گيربكس: براي دستيابي به دور و گشتاور خروجي مورد نظر، بايد گيربكسي با نسبت تبديل درست انتخاب كنيد.
ظرفيت بار: يكي ديگر از ملاحظات مهم هنگام خريد گيربكس سايكلو، ظرفيت بار آن است. ظرفيت بار، حداكثر ميزان گشتاوري است كه گيربكس بدون شكست يا آسيب‌ديدگي تحمل مي‌كند.
راندمان: راندمان نيز از جمله عوامل مهم در انتخاب گيربكس است؛ منظور از راندمان، ميزان انتقال نيروي بدون تلفات از شفت ورودي به خروجي است.
سايز و ابعاد گيربكس: اندازه گيربكس نيز از جمله عواملي است كه هنگام خريد بايد در نظر گرفت؛ به‌خصوص براي كاربردهايي كه براي نصب گيربكس داراي محدوديت فضا هستند.
قيمت: در نهايت، يكي از مهم‌ترين نكاتي كه هنگام خريد گيربكس سايكلو بايد در نظر گرفت، هزينه و قيمت محصول است.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/370/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88-cyclo

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۷:۲۱ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

مقايسه ويژگي هاي فني پمپ بشقابي و پمپ جتي

در سال‌ هاي اخير به‌ دلايل متعددي از جمله بالا رفتن جمعيت، گسترش صنايع و كارخانجات، توسعه چشمگير شهرنشيني و آپارتمان‌ نشيني با مشكلات متعددي از جمله تأمين و توزيع آب مواجه شده‌ايم. در بين اين مشكلات، پمپاژ و تأمين آب ساختمان‌ هاي مرتفع پررنگ‌ تر است.

چرا انتخاب صحيح پمپ خانگي اهميت بالايي دارد؟
متأسفانه انتخاب پمپ نامناسب علاوه بر ايجاد اخلال در كارهاي روزانه، هزينه‌ هاي زيادي را براي مصرف كننده و مشكلاتي را نيز براي فروشنده ايجاد مي‌كند. در اين مقاله از كالا صنعتي به بررسي تفاوت‌ هاي موجود بين پمپ‌ هاي‌‌ بشقابي و جتي، نحوه عملكرد و انتخاب آن‌ ها پرداخته مي‌شود تا شما مصرف كننده محترم بتوانيد بر اساس نياز و شرايط خود بهترين نوع پمپ را انتخاب كنيد و در صورت نياز. پمپ‌ هاي آب جتي و بشقابي از جمله پرفرو‌ش‌ ترين و مهم‌ ترين پمپ‌ هاي آب خانگي مي‌ باشند. هدف از اين مقاله معرفي پمپ‌ هايي با دبي (آبدهي) و هد (ارتفاع) زياد براي مصارف خانگي است. ضمن انجام اين مقايسه، چهار نوع از برند‌هاي پرمصرف شامل ليو، استريم، الكتروژن و پنتاكس در دو مدل بشقابي و جتي و در توان 1 اسب معرفي و مقايسه مي‌ شوند.

انتخاب صحيح پمپ آب خانگي

پمپ آب جتي چيست؟
پمپ‌ هاي جتي كه در زير مجموعه پمپ‌ هاي گريز از مركز قرار دارد و در دو نوع كم عمق و عميق وجود دارد، علاوه بر مصارف گسترده خانگي، براي پمپاژ آب در مناطقي كه چاه عميق وجود دارد مناسب است.

ويژگي هاي پمپ آب جتي
اين نوع از پمپ‌ ها، به صورت خود مكش است و مي‌تواند بدون لوله كشي خاص، آب را از عمق زياد به بالا پمپاژ كند. در هنگام كمبود آب در چاه و ورود ناخواسته هوا به دهانه مكش، يك پمپ جتي مي‌تواند به فعاليت خود ادامه داده و آسيب نبيند. اين پمپ‌ ها به دليل مجهز بودن به جت اكسيژن كه مانند يك انژكتور عمل مي‌كند، صداي بيشتري نسبت به مدل بشقابي توليد مي‌كند.

پمپ آب بشقابي چيست؟
در طرف مقابل پمپ‌ هاي نوع بشقابي در دو مدل پمپ جا به جايي مثبت و مدل پمپ گريز از مركز وجود دارند. يك پمپ بشقابي از نوع گريز از مركز براي سيالات با گرانروي پايين توصيه مي‌شود. در يك پمپ بشقابي جابجايي مثبت با افزايش عمق، آب كمتري پمپاژ مي‌شود و ظرفيت آبدهي كاهش محسوسي دارد.

ساختار پمپ بشقابي
طراحي ساختار پمپ‌ هاي نوع بشقابي بسيار ساده است. پروانه به صورت مستقيم به محور اصلي متصل است و توسط موتور هدايت مي‌شود. لازم به توضيح است پروانه و پخش كننده دو قسمت اصلي پمپ بشقابي به حساب مي‌آيند. پمپ نوع بشقابي داراي طراحي ساده است و پيچيدگي‌ هاي پمپ گريز از مركز جتي را ندارد. پروانه پمپ بشقابي معمولا از جنس استيل ضد زنگ، برنز و چدن است. جريان سيال وارد پروانه مي‌شود و سپس پمپاژ مي‌شود. اما پمپ جتي علاوه بر پروانه داراي يك پخش كننده است. در پمپ نوع جتي زماني كه آب وارد پمپ مي‌شود سرعت آن افزايش مي‌يابد كه اين سرعت برابر افزايش فشار سيال است.

محصولات پيشنهادي:قيمت لوازم جانبي پمپ
مقايسه تفاوت هاي پمپ آب جتي و بشقابي
براي درك بهتر مهمترين تفاوت بين اين دو نوع پمپ، ابتدا نمودارهاي همپوشاني پمپ آب جتي ليو 1 اسب مدل AJm75 و پمپ آب بشقابي ليو 1 اسب مدل ACm75 در شكل زير مقايسه شده است. همانطور كه در شكل مشخص است در مدل بشقابي، آبدهي در بازه 0 تا 100 ليتر بر دقيقه و هد در بازه 16 تا 36 متر تغيير مي‌كند. در طرف مقابل آبدهي و هد پمپ جتي به‌ ترتيب در بازه 0 تا 65 ليتر بر دقيقه و هد در بازه 23 تا 40 متر تغيير مي‌كند. با مقايسه اعداد مي‌توان به اين نتايج رسيد كه پمپ آب بشقابي آبدهي (دبي) بيشتري را تأمين مي‌كند ولي پمپ آب جتي ارتفاع بيشتري را براي سيال مورد نظر ايجاد مي‌كند.

به عنوان مثال پمپ بشقابي در هد 33 متر مي‌تواند 30 ليتر بر دقيقه آب را تامين كند. اما پمپ جتي تنها 20 ليتر بر دقيقه آبدهي دارد. پس پمپ بشقابي آبدهي بالاتري دارد. همچنين ميتوان دريافت كه در توان ثابت 1 اسب، پمپ جتي ميتواند تا 23 متر آب را پمپاژ كند. ولي پمپ بشقابي فقط توانايي حداكثر 16 متر پمپاژ آب را دارد. پس پمپ جتي هد بالاتري را تامين مي‌كند. لازم به ذكر است پمپ‌ هاي آب ليو در توان‌ هاي ديگر نيز وجود دارد كه مي‌توانيد در سايت كالا صنعتي بررسي و خريداري كنيد.

 

نوع ديگر پمپ‌ هاي پر مصرف، پمپ آب استريم است. در شكل زير نمودارهاي همپوشاني پمپ جتي استريم 1 اسب مدل SJET100B و پمپ بشقابي استريم 1 اسب مدل SCP100 مقايسه شده است. لازم به ذكر است پمپ‌ هاي آب استريم نيز توان‌ هاي ديگر مانند (5/0، 5/1و 2) توليد مي‌شوند كه مي‌توانيد در سايت كالا صنعتي بررسي و خريداري كنيد.

پمپ آب جتي و بشقابي

پمپ الكتروژن برند ايراني است كه در كنار پمپ‌ هاي وارداتي مورد توجه قرار گرفته است. در جداول زير از ديدگاه آبدهي و ارتفاع مدل بشقابي و جتي با يكديگر مقايسه شده اند. در مدل بشقابي، آبدهي در بازه 0 تا 90 ليتر بر دقيقه و هد در بازه 20 تا 36 متر تغيير مي‌كند. در طرف مقابل آبدهي و هد پمپ جتي به‌ ترتيب در بازه 0 تا 43 ليتر بر دقيقه و هد در بازه 3 تا 52 متر تغيير مي‌كند. با مقايسه اعداد ميتوان به اين نتايج رسيد كه پمپ آب بشقابي و جتي به‌ ترتيب براي آبدهي بالا و هد بالا مناسب است.

جدول جتي و بشقابي

پديده‌ اي مشابه را نيز مي‌توان در پمپ‌ هاي پنتاكس مشاهده كرد. در شكل‌ هاي زير نمودارهاي همپوشاني پمپ آب پنتاكس ايتاليايي بشقابي و جتي با يكديگر مقايسه شده اند. نوع جتي حداكثر تا 80 ليتر بر دقيقه و بشقابي تا 90 ليتر بر دقيقه قابليت پمپاژ دارد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/549/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D8%AA%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۱:۲۷ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

گيربكس خورشيدي

قيمت گيربكس خورشيدي
قيمت گيربكس خورشيدي يكي از مهم‌ترين عوامل در هنگام خريد اين محصولات است؛ عوامل مختلفي بر قيمت گيربكس خورشيدي اثرگذار هستند كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم:

نوع گيربكس: گيربكس‌هاي خورشيدي در انواع مختلفي توليد مي‌شوند؛ از جمله كاهنده يا افزاينده، تك استيج يا چند استيج. قيمت گيربكس‌هاي چند استيج بيشتر از تك استيج است ولي در مورد گيربكس‌هاي كاهنده يا افزاينده قيمت تغيير زيادي نمي‌كند. 
مشخصات فني و سايز گيربكس: هر چه سايز گيربكس بزرگ‌تر باشد، مشخصات فني آن مناسب كاربردهاي سنگين صنعتي بوده و قيمت بيشتري نيز خواهند داشت.
نوع ورودي و خروجي: گيربكس‌هاي خورشيدي با ورودي و خروجي‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند؛ ورودي اين گيربكس‌ها مي‌تواند هالوشفت، ساليد شفت يا كتابي (گارداني) باشد و خروجي نيز بسته به نياز مشتريان انواع مختلفي دارد. همچنين نحوه اتصال خروجي اين گيربكس‌ها با پايه يا فلنج است؛ گيربكس‌هاي خورشيدي فلنج‌دار ارزان‌تر از پايه‌دار هستند.

برند سازنده: برند توليدكننده گيربكس نيز در تعيين قيمت آن مؤثر است؛ برندهاي معتبر و معروف قيمت بيشتري نسبت به گيربكس‌هاي كمتر شناخته شده دارند.
ميزان لقي: ميزان لقي تأثير زيادي بر قيمت گيربكس دارد؛ گيربكس‌‌هايي كه لقي بسيار كمي دارند، قيمت بالاتري نسبت به گيربكس‌هاي عادي دارند.
نوع دنده: در گيربكس‌هاي خورشيدي كوچك، براي كاهش صدا و لقي و همچنين افزايش عمر مفيد دستگاه مي‌توان از دنده‌هاي هليكال به‌جاي دنده ساده استفاده نمود كه باعث افزايش قيمت گيربكس مي‌شود.

تعداد زيادي از توليد كنندگان گيربكس ايراني و اروپايي، در زمينه ساخت گيربكس هاي خورشيدي فعاليت مي نمايند. از جمله توليدكنندگان ايراني گيربكس خورشيدي مي توان به موارد زير اشاره نمود:

گيربكس اصفهان دور متغير (شهباز گيربكس)
گيربكس شاكرين
گيربكس توكا طرح صفاهان
و برندهاي شناخته شده گيربكس خورشيدي خارجي عبارتند از:

گيربكس خورشيدي رجيانا ايتاليا
گيربكس خورشيدي بونفيليولي ايتاليا
گيربكس خورشيدي SITI ايتاليا
گيربكس خورشيدي ايلماز تركيه (سري P)
گيربكس هاي خورشيدي چيني
گيربكس STM
گيربكس خورشيدي شهباز
گيربكس خورشيدي شهباز يكي از محصولات شركت شهباز گيربكس پيشرو سپاهان است كه در گذشته با نام اصفهان دور متغير نيز شناخته مي‌شد. طراحي محصولات شهباز گيربكس اين شركت بر اساس گيربكس خورشيدي رجيانا ايتاليا است.

گيربكس خورشيدي شاكرين
گيربكس خورشيدي شاكرين يكي از محصولات جديد شركت گيربكس شاكرين بوده و بر اساس طراحي گيربكس BREVINI ايتاليا توليد مي شود. گيربكس‌هاي خورشيدي اين شركت در سه گروه سبك (سايز 010 تا 320)، سنگين (سايز 300 تا 5000) و فوق‌سنگين (سايز 5000 تا 20000) ارائه مي‌شوند.

گيربكس خورشيدي توكا طرح صفاهان
شركت توكا طرح صفاهان، يكي از توليدكنندگان ايراني انواع گيربكس صنعتي است؛ گيربكس خورشيدي توكا طرح بر اساس طراحي گيربكس‌هاي معروف بونفيليولي توليد مي‌شوند.

گيربكس خورشيدي رجيانا
گيربكس خورشيدي رجيانا ايتاليا يكي از برندهاي معروف جهاني است كه در زمينه توليد انواع گيربكس صنعتي فعاليت مي نمايد. بسياري از شركت‌هاي توليدكننده گيربكس خورشيدي، محصولات خود را بر اساس طراحي گيربكس‌ خورشيدي رجيانا توليد مي‌كنند.

گيربكس خورشيدي ايلماز
گيربكس ايلماز تركيه محصولات خود را در سطح جهاني ارائه مي‌نمايد؛ البته گيربكس‌هاي خورشيدي ايلماز در ايران فقط به صورت سفارشي قابل ارائه هستند.

وبسايت كالا صنعتي، نماينده فروش و تأمين‌كننده انواع گيربكس خورشيدي از برترين برندهاي ايراني و جهاني است؛ علاوه بر برندهاي فوق مي‌توانيد ساير برندهاي جهاني گيربكس خورشيدي را نيز به صورت سفارشي از اين مجموعه خريداري نماييد.

انواع گيربكس خورشيدي
گيربكس‌هاي خورشيدي در انواع مختلفي طراحي و توليد مي‌شوند كه هريك براي كاربردهاي خاصي استفاده مي‌شوند. به‌ طور كلي گيربكس‌هاي خورشيدي را بر اساس عملكرد، نحوه قرارگيري شفت‌ها و نوع خروجي آن‌ها دسته‌بندي مي‌كنند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/109/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۳:۵۰ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

فلشينگ چيست؟

فلشينگ flushing ﺑﻪ ﺷﺶ روش آوردن ﺳﻴﺎل ﺑﻪ ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي ﻳك ﭘﻤﭗ سانتريفيوژ ﺟﻬﺖ ﺧﻨك ﻛﺎري ﮔﻔﺘﻪ ميﺷﻮد.

6 روش فلشينگ
discharge recirculation line

در اﻳﻦ روش ﻳك line ﺟﻬﺖ اﻧﺘﻘﺎل ﻣﺎﻳﻊ ﺧﻨك ﻛﻨﻨﺪه و ﺷﺴﺘﺸﻮ دﻫﻨﺪه ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ از دﻫﺎﻧﻪ discharge ﮔﺮﻓﺘﻪ مي ﺷﻮد. ﺳﻴﺎل ﭘﺲ از ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﺧﻨك ﻛﺎري ﻳﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻳك line ﺑﻪ دﻫﺎﻧﻪ suction ﻓﺮﺳﺘﺎده مي ﺷﻮد و ﻳﺎ از سوراخ هاي ﻣﺘﻌﺎدل ﻛﻨﻨﺪه ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻪ دﻫﺎﻧﻪ suction ﺑﺮﮔﺸﺖ داده مي ﺷﻮد ﺳﻴﺎل flushing ﻓﺸﺎري ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻓﺸﺎر discharge ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. اﻣﺘﻴﺎز اﻳﻦ روش در ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻮﺿﻮع اﺳﺖ.

يعني از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺧﻂ ﺷﺴﺸﺘﺸﻮ از discharge ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﻓﺸﺎر ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ زﻳﺎد ميﺷﻮد . ﺑﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﻓﺸﺎر ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ، از ﺑﺨﺎر ﺷﺪن ﺳﻴﺎل در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح ﺟﻠﻮﮔﻴﺮي ﺷﻮد. ﺑﺨﺎر ﺷﺪن ﺳﻴﺎل ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح دوار و ﺛﺎﺑﺖ، ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺎز ﺷﺪن ﺳﻄﻮح و ﻋﺪم ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. اﻣﺎ اﻳﻦ روش زﻣﺎني ﺗﻮﺻﻴﻪ مي شود ﻛﻪ در داﺧﻞ ﺳﻴﺎل ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻮن در صوتي ﻛﻪ در ﺳﻴﺎل ذرات ﺟﺎﻣﺪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ مي ﺗﻮاﻧﺪ در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ وارد ﺷﺪه، ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮابي آن ﺷﻮد.

مواد جامد بين سطوح مكانيكال سيل

ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ ميﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮاﺷﻴﺪگي ﺳﻄﻮح دوار و ﺛﺎﺑﺖ و ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ ﺳﺮﻳﻊ آﻧﻬﺎ و ﺧﺮابي ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﺷﻮد. در اﻳﻦ ﺻﻮرت اﺳﺘﻔﺎده از cyclone separator در flushing line ﺟﻬﺖ ﺟﺪاﺳﺎزي ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ ﺗﻮﺻﻴﻪ ميﺷﻮد.

ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي ﺑﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﭘﻤﭗ و روش هاي اﺗﺨﺎد ﺷﺪه ﺟﻬﺖ ﺣﺬف ﻧﻴﺮوي ﻣﺤﻮري بستگي دارد. در ﺟﺪول زير ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي را ﺑﺮاي حالت هاي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺸﺎﻫﺪه مي ﻛﻨﻴﺪ :

ﭘﻤﭗ دو ﻣﻜﺸﻪ : (double suction) ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي=ﻓﺸﺎر suction
پمپ هايي ﺑﺎ ﭘﺮه ﻫﺎيي درﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ : ﻓﺸﺎرﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي = ( ﻓﺸﺎر suction _ ﻓﺸﺎرdischarge ) %25+ﻓﺸﺎر suction
ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﺎ سوراخ هاي ﻣﺘﻌﺎدل ﻛﻨﻨﺪه : ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي= ( ﻓﺸﺎر suction _ ﻓﺸﺎرdischarge ) %10+ﻓﺸﺎر suction
پمپ هاي ﻋﻤﻮدي : ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي = ﻓﺸﺎر discharge
فشار محفظه آب بندي

Suction recirculation line ﺑﺮاي ﭘﻤﭙﻬﺎي ﻋﻤﻮدي اﺳﺘﻔﺎده مي ﺷﻮد. در پمپ ها ﺳﻴﺎل ازدﻫﺎﻧﻪ discharge از ﻓﻀﺎي ﻣﺎﺑﻴﻦ ﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ و ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ وارد مي ﺷﻮد. از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﻫﺎي پمپ هاي ﻋﻤﻮدي ﻓﺎﻗﺪ سوراخ هاي ﻣﺘﻌﺎدل ﻛﻨﻨﺪه مي ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻓﺸﺎر در ﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ ﻓﺸﺎر discharge ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي ﻓﺸﺎري ﺑﻪ اﻧﺪازه discharge ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. باقي ﻣﺎﻧﺪن ﺳﻴﺎل در ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪي ﺑﺎﻋﺚ اﻓﺰاﻳﺶ دﻣﺎي ﺳﻴﺎل ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و در صورتي ﻛﻪ ﺳﻴﺎل ﭘﻤﭗ ﺷﻮﻧﺪه ﻫﻴﺪروﻛﺮﺑﻦ ﺑﺎﺷﺪ.

يك لاين ازدهانه آب بندي خارج مي شود

اﻓﺰاﻳﺶ دﻣﺎي ﺳﻴﺎل ﻣﻮﺟﺐ ﺷﻜﺴﺘﻦ ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎي ﻛﺮﺑﻦ ﻫﻴﺪروژن و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺗﺸﻜﻴﻞ كك ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. كك ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪه در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح دوار و ﺛﺎﺑﺖ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ، ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮاﺷﻴﺪگي hard face ، ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ ﺳﻄﻮح و در ﻧﻬﺎﻳﺖ نشتي ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/224/%D9%81%D9%84%D8%B4%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۲:۵۲ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

خريد گيربكس كتابي

ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد گيربكس كتابي باعث محبوبيت و استفاده گسترده از اين گيربكس‌ها در صنايع و كاربردهاي مختلف شده است. در ادامه به بررسي مهم‌ترين عواملي كه بايد در خريد گيربكس كتابي در نظر گرفت مي‌پردازيم:

نوع گيربكس
اولين عاملي كه هنگام خريد گيربكس كتابي بايد در نظر گرفت، تيپ يا نوع گيربكس است. معمولاً گيربكس‌هاي كتابي را بر اساس نوع شافت ورودي به دو دسته تقسيم‌بندي مي‌كنند:

ورودي هالو شفت: اين تيپ گيربكس كتابي، با ورودي و خروجي هالو شفت توليد شده و با نام‌هاي تجاري NMRV ، SHMRV ، W ، EN و MVF-U براي برندهاي مختلف شناخته مي‌شود.
ورودي شفت نري: دومين تيپ گيربكس مكعبي با ورودي ساليد شفت و خروجي هالوشفت توليد مي‌شود؛ اين تيپ گيربكس توسط برندهاي مختلف با نام‌هاي NRV ، SHRV ، ET ، VF-U و U توليد مي‌شود.
البته هر دو تيپ گيربكس كتابي بنا به سفارش مشتري مي‌توانند با شفت‌هاي ورودي و خروجي هالو يا ساليد توليد شوند. 

قدرت و گشتاور: گيربكس بايد با توان ورودي از الكتروموتور سازگار باشد؛ همچنين گشتاور خروجي گيربكس كتابي بايد با نيازهاي كاربرد مطابقت داشته باشد.
نسبت تبديل و دور خروجي: يكي از مهم‌ترين عوامل در هنگام خريد گيربكس كتابي، نسبت تبديل آن است. انتخاب گيربكس مكعبي با نسبت تبديل مناسب، براي دستيابي به سرعت خروجي موردنظر ضروري است.
نحوه نصب: گيربكس كتابي به دليل پوسته مكعبي شكل، امكان نصب در همه جهت‌ها را دارد؛ اتصال الكتروموتور و گيربكس به‌ وسيله فلنج، كوپلينگ، تسمه و پولي و … انجام‌ گرفته و براي اتصال خروجي گيربكس به ساير تجهيزات بايد از شفت استفاده شود.
ابعاد و وزن گيربكس: ابعاد و وزن هم از جمله عوامل مؤثر در خريد گيربكس كتابي است و بايد باتوجه‌به شرايط محيط نصب انتخاب شوند.
برند و قيمت گيربكس: پس از بررسي مشخصات فني گيربكس، عواملي مانند برند، قيمت و خدمات پس از فروش نيز جزو موارد پر اهميت در خريد گيربكس كتابي به شمار مي‌روند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/176/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۸:۳۱ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)

پمپ ديناميكي چيست؟

پمپ ديناميكي يا پمپ جابجايي نامثبت نوعي پمپ سرعتي مي باشد كه در آن انرژي جنبشي با افزايش سرعت جريان به سيال منتقل مي شود. زماني كه سيال از محفظه پمپ ديناميكي خارج مي شود و يا به قسمت لوله تخليه پمپ وارد مي شود، سرعت جريان سيال كاهش و به طبع از انرژي جنبشي سيال كاهيده شده و در پي آن مطابق با قانون اول ترموديناميك و يا به طور دقيق تر اصل برنولي اين انرژي جنبشي تبديل به انرژي پتانسيل (انرژي فشاري) مي شود.

پركاربردترين پمپ ديناميكي
از اصلي ترين و پركاربردترين نوع پمپ هاي ديناميكي مي توان به پمپ هاي سانتريفيوژ (گريز از مركز) اشاره كرد. پمپ هاي ديناميكي در برابر فشارهاي زياد مقاومت كمي دارند، و به نوعي پمپ شتابدار محسوب مي شوند كه جهت انتقال اوليه سيال از نقطه اي به نقطه ديگر مورد استفاده قرار مي گيرند؛ به عنوان مثال در كاربردهاي آبرساني.

در اين مقاله قصد داريم به پمپ هاي ديناميكي از منظر نحوه عملكرد اين نوع پمپ ها، انواع آنها، مزايا، معايب، كاربردها و در انتها مقايسه اي كامل بين پمپ هاي ديناميكي و پمپ هاي جابجايي مثبت انجام خواهد شد، پس با اين مقاله كالاصنعتي همراه باشيد.

نحوه عملكرد پمپ ديناميكي
در پمپ هاي ديناميكي از يك عنصر دوار همانند پروانه براي به جريان انداختن سيال مورد استفاده قرار مي گيرد. پروانه جز كليدي در پمپ هاي ديناميكي مي باشد كه توسط يك موتور الكتريكي، موتور احتراق داخلي و يا ساير محرك ها به گردش در مي آيد. در مركز پروانه، چشمي قرار دارد كه سيال بعد از ورود به محفظه پمپ از قسمت مكش وارد آن شده و با چرخش پروانه، نيروي گريز از مركز به سيال اعمال و سرعت سيال را افزايش مي دهد و سيال از قسمت مركز به سمت طرفين پروانه در جهت شعاعي مي شود.

افزايش سرعت سيال منجر به كاهش فشار در ورودي پمپ مي شود و اين اتفاق خلا نسبي را ايجاد مي كند كه منجر به مكش بيشتر سيال به داخل پمپ مي شود. بعد از اعمال نيرو به سيال توسط پروانه، سيال وارد قسمت ديفيوزر پمپ شده كه در آن قسمت از سرعت سيال كاهيده و در پي آن فشار سيال افزايش مي يابد و در نهايت سيال تحت فشار از قسمت تخليه به مقصد هدايت مي شود.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/155/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۱:۱۹ توسط:فرزانه رضايي موضوع: نظرات (0)