بک لینک -

وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
yekbet

 صنعت روز صنعت روز .

صنعت روز

دلیل انتخاب گیربکس بدون لقی خورشیدی

گیربکس خورشیدی سروموتوری (بدون لقی چینی)

مهمترین دلیل انتخاب گیربکس سروموتوری تاثیر به سزایی است که بر اینرسی بار می گذارد. اینرسی بار که به موتور منتقل می گردد، با مجذور نسبت تبدیل گیربکس صنعتی کاهش می یابد، به همین دلیل استفاده از یک گیربکس حتی اگر نسبت پایینی داشته باشد، تاثیر قابل توجهی بر اینرسی دارد. بنابراین سروو موتور به گیربکسی با شرایط ذیل نیاز دارد:

تولید گشتاور بالا
دقت و سختی بالا
تولید اینرسی کم
با توجه به عواملی که برای انتخاب گیربکس مورد نظر بیان شد، گیربکس خورشیدی سروو موتوری بدون لقی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

اسامی گیربکس خورشیدی بدون لقی
نام های: گیربکس خورشیدی بدون لقی، گیربکس دقیق، گیربکس سروو موتور، گیربکس استپ موتور، گیربکس CNC، نیز در صنعت متداول است.

اجزای گیربکس خورشیدی سرووموتوری

گیربکس خورشیدی بدون لقی (Zero Backlash) چیست؟
این نوع گیربکس با تکنولوژی بسیار بالا و دقیق برای استفاده در صنایع مختلف تولید می گردد. لقی در این نوع گیربکس کاملا صفر نیست. ولی در مقایسه با گیربکس های معمولی می توان آن ها را بدون لقی فرض کرد. به عبارت دقیق تر، گیربکس های معمولی عموما دارای لقی حدود 1 تا 4 درجه می باشند ولی گیربکس بدون لقی یا زیرو بکلش، لقی حدود 4 تا 8 دقیقه دارد. (هر دقیقه برابرست با یک شصتم درجه)

مزایای گیربکس خورشیدی بدون لقی
چگالی گشتاور بسیار بالا (گشتاور تولیدی نسبت به حجم و ابعاد فیزیکی)
لقی بسیار پایین (معمولا کمتر از 12 دقیقه)
راندمان بالا
دوام و عمر طولانی
قابلیت چند طبقه (استیج یا مرحله) بودن و ایجاد نسبت تبدیل بالا
گیربکس بدون لقی چینی

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی بدون لقی
بازه توانی: W 100 تا KW 7.5
محدوده نسبت تبدیل: از 1:3 تا 1:100 (این گیربکس به دلیل وجود قابلیت چند طبقه یا استیج بودن، نسبت تبدیل بالایی می تواند داشته باشد)
نوع فلنج: مربعی / گرد
نوع چرخ دنده ها: ساده یا سوزنی (Spur) / مورب (Helical)
کاربرد گیربکس خورشیدی بدون لقی
در صنایعی که به دور خروجی با دقت بالا نیاز است، از این نوع گیربکس استفاده می شود. به عنوان مثال:

اتوماسیون صنعتی
ماشین دقیق
دستگاه CNC
گیربکس خورشیدی بدون لقی چینی به چه نسبت هایی موجود است؟
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 10
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 15
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 20
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 30
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 40
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 50
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 60
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 80
موجود است. برای انتخاب دقیق بهترین گیربکس خورشیدی سروموتور بدون لقی چینی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۳۰ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دلیل انتخاب گیربکس بدون لقی خورشیدی

گیربکس خورشیدی سروموتوری (بدون لقی چینی)

مهمترین دلیل انتخاب گیربکس سروموتوری تاثیر به سزایی است که بر اینرسی بار می گذارد. اینرسی بار که به موتور منتقل می گردد، با مجذور نسبت تبدیل گیربکس صنعتی کاهش می یابد، به همین دلیل استفاده از یک گیربکس حتی اگر نسبت پایینی داشته باشد، تاثیر قابل توجهی بر اینرسی دارد. بنابراین سروو موتور به گیربکسی با شرایط ذیل نیاز دارد:

تولید گشتاور بالا
دقت و سختی بالا
تولید اینرسی کم
با توجه به عواملی که برای انتخاب گیربکس مورد نظر بیان شد، گیربکس خورشیدی سروو موتوری بدون لقی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

اسامی گیربکس خورشیدی بدون لقی
نام های: گیربکس خورشیدی بدون لقی، گیربکس دقیق، گیربکس سروو موتور، گیربکس استپ موتور، گیربکس CNC، نیز در صنعت متداول است.

اجزای گیربکس خورشیدی سرووموتوری

گیربکس خورشیدی بدون لقی (Zero Backlash) چیست؟
این نوع گیربکس با تکنولوژی بسیار بالا و دقیق برای استفاده در صنایع مختلف تولید می گردد. لقی در این نوع گیربکس کاملا صفر نیست. ولی در مقایسه با گیربکس های معمولی می توان آن ها را بدون لقی فرض کرد. به عبارت دقیق تر، گیربکس های معمولی عموما دارای لقی حدود 1 تا 4 درجه می باشند ولی گیربکس بدون لقی یا زیرو بکلش، لقی حدود 4 تا 8 دقیقه دارد. (هر دقیقه برابرست با یک شصتم درجه)

مزایای گیربکس خورشیدی بدون لقی
چگالی گشتاور بسیار بالا (گشتاور تولیدی نسبت به حجم و ابعاد فیزیکی)
لقی بسیار پایین (معمولا کمتر از 12 دقیقه)
راندمان بالا
دوام و عمر طولانی
قابلیت چند طبقه (استیج یا مرحله) بودن و ایجاد نسبت تبدیل بالا
گیربکس بدون لقی چینی

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی بدون لقی
بازه توانی: W 100 تا KW 7.5
محدوده نسبت تبدیل: از 1:3 تا 1:100 (این گیربکس به دلیل وجود قابلیت چند طبقه یا استیج بودن، نسبت تبدیل بالایی می تواند داشته باشد)
نوع فلنج: مربعی / گرد
نوع چرخ دنده ها: ساده یا سوزنی (Spur) / مورب (Helical)
کاربرد گیربکس خورشیدی بدون لقی
در صنایعی که به دور خروجی با دقت بالا نیاز است، از این نوع گیربکس استفاده می شود. به عنوان مثال:

اتوماسیون صنعتی
ماشین دقیق
دستگاه CNC
گیربکس خورشیدی بدون لقی چینی به چه نسبت هایی موجود است؟
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 10
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 15
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 20
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 30
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 40
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 50
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 60
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 80
موجود است. برای انتخاب دقیق بهترین گیربکس خورشیدی سروموتور بدون لقی چینی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۲۸ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دلیل انتخاب گیربکس بدون لقی خورشیدی

گیربکس خورشیدی سروموتوری (بدون لقی چینی)

مهمترین دلیل انتخاب گیربکس سروموتوری تاثیر به سزایی است که بر اینرسی بار می گذارد. اینرسی بار که به موتور منتقل می گردد، با مجذور نسبت تبدیل گیربکس صنعتی کاهش می یابد، به همین دلیل استفاده از یک گیربکس حتی اگر نسبت پایینی داشته باشد، تاثیر قابل توجهی بر اینرسی دارد. بنابراین سروو موتور به گیربکسی با شرایط ذیل نیاز دارد:

تولید گشتاور بالا
دقت و سختی بالا
تولید اینرسی کم
با توجه به عواملی که برای انتخاب گیربکس مورد نظر بیان شد، گیربکس خورشیدی سروو موتوری بدون لقی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

اسامی گیربکس خورشیدی بدون لقی
نام های: گیربکس خورشیدی بدون لقی، گیربکس دقیق، گیربکس سروو موتور، گیربکس استپ موتور، گیربکس CNC، نیز در صنعت متداول است.

اجزای گیربکس خورشیدی سرووموتوری

گیربکس خورشیدی بدون لقی (Zero Backlash) چیست؟
این نوع گیربکس با تکنولوژی بسیار بالا و دقیق برای استفاده در صنایع مختلف تولید می گردد. لقی در این نوع گیربکس کاملا صفر نیست. ولی در مقایسه با گیربکس های معمولی می توان آن ها را بدون لقی فرض کرد. به عبارت دقیق تر، گیربکس های معمولی عموما دارای لقی حدود 1 تا 4 درجه می باشند ولی گیربکس بدون لقی یا زیرو بکلش، لقی حدود 4 تا 8 دقیقه دارد. (هر دقیقه برابرست با یک شصتم درجه)

مزایای گیربکس خورشیدی بدون لقی
چگالی گشتاور بسیار بالا (گشتاور تولیدی نسبت به حجم و ابعاد فیزیکی)
لقی بسیار پایین (معمولا کمتر از 12 دقیقه)
راندمان بالا
دوام و عمر طولانی
قابلیت چند طبقه (استیج یا مرحله) بودن و ایجاد نسبت تبدیل بالا
گیربکس بدون لقی چینی

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی بدون لقی
بازه توانی: W 100 تا KW 7.5
محدوده نسبت تبدیل: از 1:3 تا 1:100 (این گیربکس به دلیل وجود قابلیت چند طبقه یا استیج بودن، نسبت تبدیل بالایی می تواند داشته باشد)
نوع فلنج: مربعی / گرد
نوع چرخ دنده ها: ساده یا سوزنی (Spur) / مورب (Helical)
کاربرد گیربکس خورشیدی بدون لقی
در صنایعی که به دور خروجی با دقت بالا نیاز است، از این نوع گیربکس استفاده می شود. به عنوان مثال:

اتوماسیون صنعتی
ماشین دقیق
دستگاه CNC
گیربکس خورشیدی بدون لقی چینی به چه نسبت هایی موجود است؟
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 10
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 15
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 20
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 30
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 40
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 50
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 60
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 80
موجود است. برای انتخاب دقیق بهترین گیربکس خورشیدی سروموتور بدون لقی چینی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۲۴ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دلیل انتخاب گیربکس بدون لقی خورشیدی

گیربکس خورشیدی سروموتوری (بدون لقی چینی)

مهمترین دلیل انتخاب گیربکس سروموتوری تاثیر به سزایی است که بر اینرسی بار می گذارد. اینرسی بار که به موتور منتقل می گردد، با مجذور نسبت تبدیل گیربکس صنعتی کاهش می یابد، به همین دلیل استفاده از یک گیربکس حتی اگر نسبت پایینی داشته باشد، تاثیر قابل توجهی بر اینرسی دارد. بنابراین سروو موتور به گیربکسی با شرایط ذیل نیاز دارد:

تولید گشتاور بالا
دقت و سختی بالا
تولید اینرسی کم
با توجه به عواملی که برای انتخاب گیربکس مورد نظر بیان شد، گیربکس خورشیدی سروو موتوری بدون لقی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

اسامی گیربکس خورشیدی بدون لقی
نام های: گیربکس خورشیدی بدون لقی، گیربکس دقیق، گیربکس سروو موتور، گیربکس استپ موتور، گیربکس CNC، نیز در صنعت متداول است.

اجزای گیربکس خورشیدی سرووموتوری

گیربکس خورشیدی بدون لقی (Zero Backlash) چیست؟
این نوع گیربکس با تکنولوژی بسیار بالا و دقیق برای استفاده در صنایع مختلف تولید می گردد. لقی در این نوع گیربکس کاملا صفر نیست. ولی در مقایسه با گیربکس های معمولی می توان آن ها را بدون لقی فرض کرد. به عبارت دقیق تر، گیربکس های معمولی عموما دارای لقی حدود 1 تا 4 درجه می باشند ولی گیربکس بدون لقی یا زیرو بکلش، لقی حدود 4 تا 8 دقیقه دارد. (هر دقیقه برابرست با یک شصتم درجه)

مزایای گیربکس خورشیدی بدون لقی
چگالی گشتاور بسیار بالا (گشتاور تولیدی نسبت به حجم و ابعاد فیزیکی)
لقی بسیار پایین (معمولا کمتر از 12 دقیقه)
راندمان بالا
دوام و عمر طولانی
قابلیت چند طبقه (استیج یا مرحله) بودن و ایجاد نسبت تبدیل بالا
گیربکس بدون لقی چینی

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی بدون لقی
بازه توانی: W 100 تا KW 7.5
محدوده نسبت تبدیل: از 1:3 تا 1:100 (این گیربکس به دلیل وجود قابلیت چند طبقه یا استیج بودن، نسبت تبدیل بالایی می تواند داشته باشد)
نوع فلنج: مربعی / گرد
نوع چرخ دنده ها: ساده یا سوزنی (Spur) / مورب (Helical)
کاربرد گیربکس خورشیدی بدون لقی
در صنایعی که به دور خروجی با دقت بالا نیاز است، از این نوع گیربکس استفاده می شود. به عنوان مثال:

اتوماسیون صنعتی
ماشین دقیق
دستگاه CNC
گیربکس خورشیدی بدون لقی چینی به چه نسبت هایی موجود است؟
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 10
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 15
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 20
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 30
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 40
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 50
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 60
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 80
موجود است. برای انتخاب دقیق بهترین گیربکس خورشیدی سروموتور بدون لقی چینی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۱۵ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دلیل انتخاب گیربکس بدون لقی

گیربکس خورشیدی سروموتوری (بدون لقی چینی)

مهمترین دلیل انتخاب گیربکس سروموتوری تاثیر به سزایی است که بر اینرسی بار می گذارد. اینرسی بار که به موتور منتقل می گردد، با مجذور نسبت تبدیل گیربکس صنعتی کاهش می یابد، به همین دلیل استفاده از یک گیربکس حتی اگر نسبت پایینی داشته باشد، تاثیر قابل توجهی بر اینرسی دارد. بنابراین سروو موتور به گیربکسی با شرایط ذیل نیاز دارد:

تولید گشتاور بالا
دقت و سختی بالا
تولید اینرسی کم
با توجه به عواملی که برای انتخاب گیربکس مورد نظر بیان شد، گیربکس خورشیدی سروو موتوری بدون لقی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

اسامی گیربکس خورشیدی بدون لقی
نام های: گیربکس خورشیدی بدون لقی، گیربکس دقیق، گیربکس سروو موتور، گیربکس استپ موتور، گیربکس CNC، نیز در صنعت متداول است.

اجزای گیربکس خورشیدی سرووموتوری

گیربکس خورشیدی بدون لقی (Zero Backlash) چیست؟
این نوع گیربکس با تکنولوژی بسیار بالا و دقیق برای استفاده در صنایع مختلف تولید می گردد. لقی در این نوع گیربکس کاملا صفر نیست. ولی در مقایسه با گیربکس های معمولی می توان آن ها را بدون لقی فرض کرد. به عبارت دقیق تر، گیربکس های معمولی عموما دارای لقی حدود 1 تا 4 درجه می باشند ولی گیربکس بدون لقی یا زیرو بکلش، لقی حدود 4 تا 8 دقیقه دارد. (هر دقیقه برابرست با یک شصتم درجه)

مزایای گیربکس خورشیدی بدون لقی
چگالی گشتاور بسیار بالا (گشتاور تولیدی نسبت به حجم و ابعاد فیزیکی)
لقی بسیار پایین (معمولا کمتر از 12 دقیقه)
راندمان بالا
دوام و عمر طولانی
قابلیت چند طبقه (استیج یا مرحله) بودن و ایجاد نسبت تبدیل بالا
گیربکس بدون لقی چینی

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی بدون لقی
بازه توانی: W 100 تا KW 7.5
محدوده نسبت تبدیل: از 1:3 تا 1:100 (این گیربکس به دلیل وجود قابلیت چند طبقه یا استیج بودن، نسبت تبدیل بالایی می تواند داشته باشد)
نوع فلنج: مربعی / گرد
نوع چرخ دنده ها: ساده یا سوزنی (Spur) / مورب (Helical)
کاربرد گیربکس خورشیدی بدون لقی
در صنایعی که به دور خروجی با دقت بالا نیاز است، از این نوع گیربکس استفاده می شود. به عنوان مثال:

اتوماسیون صنعتی
ماشین دقیق
دستگاه CNC
گیربکس خورشیدی بدون لقی چینی به چه نسبت هایی موجود است؟
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 10
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 15
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 20
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 30
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 40
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 50
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 60
گیربکس چینی خورشیدی با نسبت 1 به 80
موجود است. برای انتخاب دقیق بهترین گیربکس خورشیدی سروموتور بدون لقی چینی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۰۳ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

اجزای گیربکس صنعتی

گیربکس‌های صنعتی از مهم‌ترین اجزای بسیاری از ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی هستند که وظیفه انتقال نیرو و گشتاور و همچنین کاهش یا افزایش سرعت الکتروموتور تا حد مورد نیاز را بر عهده دارند. برای آشنایی با سازوکار گیربکس صنعتی، ابتدا باید با اجزای تشکیل‌دهنده آن آشنا شویم.در این مقاله به بررسی تفاوت اجزای تشکیل‌دهنده گیربکس‌ها پرداخته و اجزای گیربکس‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

اجزای تشکیل دهنده گیربکس صنعتی
همان‌طور که گفتیم، اجزای تشکیل‌دهنده گیربکس صنعتی شامل چرخ‌دنده، بلبرینگ، شفت، آب‌بندی، سیستم روانکاری و پوسته است.

پوسته گیربکس
پوسته گیربکس یا بدنه، تمام اجزای داخلی آن را در بر می‌گیرد، از آن‌ها در برابر فشار و آلودگی محافظت می‌کند؛ تمامی اجزای داخلی گیربکس روی پوسته سوار می‌شوند و حفظ تراز مناسب اجزای داخلی گیربکس ارتباط مستقیمی با پوسته دارد.

شفت گیربکس
گیربکس‌های صنعتی معمولاً دارای دو یا چند شفت هستند؛ شفت ورودی، نیرو را از محرک اصلی (مانند الکتروموتور) دریافت می‌کند و شفت خروجی نیرو را به قطعه محرک دیگری (مانند تسمه‌نقاله، پمپ و …) می‌رساند. همچنین ممکن است گیربکس دارای شفت‌های میانی برای انتقال نیرو بین استیج‌های (طبقات) مختلف چرخ‌دنده‌ها باشد. شفت گیربکس‌ها می‌تواند به دو صورت هالوشفت (توخالی) یا سالیدشفت (نری) باشد.

چرخ‌دنده‌ها
چرخ‌دنده‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اجزای یک گیربکس صنعتی هستند؛ چرخ‌دنده‌ها بر اساس نوع دندانه‌های قرار گرفته روی آن‌ها به دنده ساده، هلیکال، مخروطی و … تقسیم‌بندی می‌شوند.

بلبرینگ‌ گیربکس
یاتاقان، بلبرینگ و رولبرینگ برای پشتیبانی از شفت‌ها در داخل گیربکس استفاده می‌شوند؛ این قطعات اصطکاک را کاهش داده و چرخش مناسب شفت را تضمین می‌کنند.

آب‌بندی گیربکس
آب‌بندی یا سیل مکانیکی (Seal) به منظور جلوگیری از نشت روان‌کننده و ورود آلاینده‌ها به داخل گیربکس استفاده می‌شود. آب‌بندی‌ها معمولاً از جنس پلاستیک و مواد عایق ساخته شده و در محل اتصال شفت به دنده گیربکس قرار می‌گیرند. همچنین نقاطی مانند سوپاپ هوا و درپوش تخلیه روغن نیز از واشرهای مخصوصی جهت آب‌بندی استفاده می‌کنند.

سیستم روانکاری
گیربکس‌های صنعتی برای کاهش اصطکاک، دفع گرما و جلوگیری از پوسیدگی و ساییدگی نیاز به روغن‌کاری مناسب دارند. روان‌کننده‌هایی مانند روغن دنده یا گریس باید به خوبی درون گیربکس گردش داشته باشند.

لوازم جانبی گیربکس
بسته به کاربرد و الزامات خاص برنامه، گیربکس‌های صنعتی می‌توانند شامل لوازم جانبی مانند فلنج خروجی، شرینک دیسک، بک استاپ، بازوی گشتاور، سنسورهای حرارتی و لرزش و … باشند؛ این لوازم به نگهداری مناسب و پیشگیری از مشکلات احتمالی کمک می‌کنند.

شفت ورودی گیربکس‌های حلزونی یک ماردون فولادی است که دندانه‌های آن با یک چرخ‌دنده حلزونی از جنس فسفر برنز (برنجی) درگیر می‌شود. سایر قسمت‌های گیربکس حلزونی شامل پوسته، سوپاپ تخلیه هوا، بلبرینگ‌ها، کاسه‌نمدها و در صورت وجود، فلنج‌ها می‌شود.

ماردون گیربکس حلزونی
این قطعه از ماشینکاری یک استوانه فلزی از جنس آلیاژ فولادی ساخته می شود که به عنوان ورودی گیربکس حلزونی حرکت را به دنده حلزونی منتقل می کند. به دو صورت سالید شافت و هالو شافت برای انواع مختلف گیربکس حلزونی تولید می شود، ماردون سالید شافت دیگری ماردون هالوشافت.

ماردون سالید شافت: زمانی که ارتباط محرک (که معمولا الکتروموتور است) و گیربکس از طریق قطعات جانبی مثل کوپلینگ یا مکانیزم تسمه-پولی فراهم شود، قابل استفاده است.
ماردون هالوشافت: اگر الکتروموتور و گیربکس حلزونی مستقیما باهم کوپل شوند، ماردون باید هالوشافت باشد به طوری که شافت الکتروموتور داخل هالوشافت ماردون گیربکس قرار می گیرد (باید توجه داشت که خار مربوطه حتما جا زده شود) و چفت و بست تجهیز از طریق فلنجی که روی الکتروموتور و ورودی گیربکس بسته می شود انجام می گیرد.

چرخ دنده گیربکس حلزونی
مهمترین قطعه گیربکس حلزونی چرخ دنده حلزونی آن است و وظیفه اصلی تولید گشتاور را بر عهده دارد. باید دقت داشت که سطح درگیری ماردون و چرخ دنده در گیربکس حلزونی خیلی زیاد نیست و در نتیجه لقی این گیربکس نسبتا زیاد است و در مقایسه با گیربکس های هلیکال و خورشیدی راندمان نسبتا پایینی تا حدود 65% دارد.

پوسته گیربکس حلزونی
در یک دسته بندی کلی، آلومینیوم و چدن از پرکاربرد ترین متریال در ساخت پوسته گیربکس حلزونی است. واضح است که پوسته چدنی دارای مقاومت و استحکام بهتری بوده و در گیربکس های سایز متوسط تا بزرگ از چدن برای ساخت پوسته استفاده می شود. پوسته یا هوزینگ (Housing) تمامی قطعات دیگر را در بر گرفته و داخل آن روغن دنده یا واسکازین ریخته می شود تا دنده ها در شرایط روانکاری مناسب کار کنند.

تقسیم بندی پوسته گیربکس گیربکس حلزونی
پوسته ها به صورت کلی تقسیم بندی می شوند:

پایه دار (جهت نصب و پیچ شدن روی شاسی)
فلنجدار (جهت نصب از طریق فلنج در قسمت شافت یا هالوشافت خروجی گیربکس
بلبرینگ گیربکس حلزونی
بلبرینگ هایی که در قسمت های مختلف گیربکس حلزونی استفاده می شود حرکت شافت دنده ها را تسهیل نموده و با دمپ کردن نیروهای شعاعی و محوری وارد شده به شافت، باعث افزایش عمر گیربکس می شود.

 

تقسیم بندی پوسته گیربکس گیربکس حلزونی
پوسته ها به صورت کلی تقسیم بندی می شوند:

پایه دار (جهت نصب و پیچ شدن روی شاسی)
فلنجدار (جهت نصب از طریق فلنج در قسمت شافت یا هالوشافت خروجی گیربکس
بلبرینگ گیربکس حلزونی
بلبرینگ هایی که در قسمت های مختلف گیربکس حلزونی استفاده می شود حرکت شافت دنده ها را تسهیل نموده و با دمپ کردن نیروهای شعاعی و محوری وارد شده به شافت، باعث افزایش عمر گیربکس می شود.

قطعات یدکی گیربکس حلزونی
قطعات اصلی گیربکس حلزونی شامل ماردون، دنده حلزونی، پوسته گیربکس و قطعات جانبی مثل بازوی گشتاوری، فلنج خروجی و ... به صورت یدکی در بازار موجود است. نکته بسیار مهم این است که به دلیل تفاوت های اندکی که بین تولیدکنندگان ممکن است وجود داشته باشد، قطعه ای که قرار است جایگزین شود، حتما توسط همان کارخانه تولید کننده قبلی تولید شده باشد. برای گیربکس حلزونی سری VF و MVF قطعات ماردون، دنده حلزونی یا برنجی، پوسته، دری بغل، فلنج خروجی و ورودی توسط کارخانجات تولید کننده قابل تامین بوده و از سایت کالا صنعتی می توان اقدام به خرید و سفارش محصولات نمود. قطعات گیربکس کتابی یا گیربکس چینی NMRV در بازار به سختی یافت می شود و در صورت خرابی (که عموما اصلی ترین خرابی گیربکس حلزونی، خرابی دنده حلزونی آن است.) کل گیربکس تعویض می گردد. لذا اصلی ترین و پر مصرف ترین قطعه یدکی گیربکس حلزونی، دنده حلزونی یا برنجی آن است که با دانستن 3 پارامتر:

شرکت تولیدکننده گیربکس
سایز یا تیپ گیربکس
نسبت تبدیل گیربکس
از طریق سایت کالا صنعتی و یا کارشناسان فنی واحد گیربکس صنعتی قابل سفارش است. قطعات یدکی که در انبار موجود نباشد، با ثبت سفارش نزد کارخانه تولید کننده و یا انجام واردات با زمان تحویل 60 الی 90 روزه، قابل تامین است.

اجزای گیربکس هلیکال مستقیم

گیربکس هلیکال شفت مستقیم که به‌ اختصار با نام گیربکس هلیکال مستقیم نیز شناخته می‌شود، شامل قطعات زیر می‌شود:

2 الی 3 جفت دنده هلیکال (مارپیچ) که به شفت‌های ورودی و خروجی متصل شده اند.
کاسه‌نمدها
سوپاپ هوا
بلبرینگ‌ها
پیچ تخلیه روغن
لوازم جانبی مانند فلنج
اجزای گیربکس بول هلیکال

نتیجه‌گیری

آشنایی با اجزای گیربکس‌های صنعتی برای شناخت بهتر و تعمیر و نگهداری مناسب آن‌ها ضروری است؛ در این مقاله به‌اختصار به معرفی اجزای کلی هریک از انواع گیربکس‌های صنعتی پرداختیم اما برای جزئیات بیشتر باید به بخش مقالات وب‌سایت کالا صنعتی مراجعه کنید و مقالات مربوط به هر گیربکس را مطالعه فرمایید. همچنین در صورتی‌که سؤال یا ابهامی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/12/%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۰۷:۴۷ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

6 روش رایج راه اندازی الکتروموتور

راه‌اندازی الکتروموتور، یکی از چالش‌های مهم در صنعت است که روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد. این روش‌ها به منظور اطمینان از راه‌اندازی روان و کنترل شده موتور و جلوگیری از آسیب دیدن الکتروموتور و تجهیزات مربوط به آن است. در این مقاله 6 روش رایج راه‌‎اندازی الکتروموتور مورد بررسی قرار گرفته است، که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راه‌اندازی الکتروموتور
همانطور که اشاره شد روش‌های مختلفی برای راه‌اندازی موتورهای صنعتی وجود دارد، اما مواردی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند، 6 روش‎ رایج راه‌اندازی الکتروموتور است:

راه اندازی مستقیم (DOL یا Direct-on-line)
راه اندازی ستاره-مثلث (Star-Delta)
راه اندازی اتوترانسفورماتور (Auto-Transformer)
راه اندازی سافت استارتر (Soft Starter)
راه اندازی الکتروموتور با درایو اینورتر
راه اندازی با اضافه کردن مقاومت
راه اندازی مستقیم الکتروموتور
راه‌اندازی مستقیم الکتروموتور یا روش DOL به این معنی است که موتور به صورت مستقیم به منبع تغذیه(سه فاز یا تک فاز) متصل می‌شود و هیچ تجهیزی بین این دو قرار نمی‌گیرد. این روش با نام روش تک ضرب نیز مشهور است و روشی ساده و مقرون به صرفه برای کاربردهایی است که گشتاور کمی در هنگام راه‌اندازی دارند؛ بنابراین از این روش برای راه‌اندازی الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز کوچک تا متوسط استفاده می‌شود.
روش DOL بیشتر برای موتورهایی استفاده می‌شود که به دفعات روشن و متوقف می‌شوند، همچنین در این روش از یک سیستم کنترل شامل کنتاکتور و یک محافظ اضافه بار مانند رله حرارتی استفاده می‌شود، که کنتاکتور در این سیستم مانند یک کلید قطع و وصل عمل می‌کند. از آن جایی که این روش راه‌اندازی نسبتاً ساده است بنابراین عیب‌یابی آن نیز راحت‌تر از سایر روش‌ها است.

معایب روش راه اندازی DOL
اما این روش مانند هر روش دیگری معایبی نیز دارد که در زیر به آن اشاره شده است:
همانطور که می‌دانید جریان راه‌اندازی اولیه موتورها 5 تا 10 برابر جریان نامی است. اما در این روش بسته به نوع موتور، جریان راه‌اندازی می‌تواند به 15 برابر جریان نامی هم برسد. همچنین اگر برای موتورهایی با گشتاور بالا از این روش استفاده شود، به دلیل گشتاور بالای موتور در لحظه استارت ممکن است مشکلاتی مانند لقی، نا متعادل کردن بار کانوایرها، پاندولی جرثقیل و خسارت دیدن تجهیزات دیگر به وجود آید. برای آگاهی از روش‌ها و راهکارهای مختلف عیب یابی الکتروموتور، مقاله عیب یابی الکتروموتور تکفاز و سه فاز را مطالعه فرمایید.
در تصویر زیر یک پیکربندی ساده از روش راه اندازی مستقیم الکتروموتور را مشاهده می کنید

راه اندازی الکتروموتور به روش ستاره-مثلث الکتروموتور
روش راه اندازی ستاره-مثلث الکتروموتور که به روش مثلث-وای (Δ-Y) یا دو ضرب نیز شناخته می‌شود، بیشتر برای راه‌اندازی موتورهای با اندازه متوسط تا بزرگ به کار می‌رود. هدف اصلی این روش، کاهش جریان راه‌اندازی است، به همین علت برای راه‌اندازی موتور از اتصال سیم پیچ ستاره‌ای استفاده می‌کنیم و پس از اینکه الکتروموتور به سرعت معینی رسید، اتصالات را به پیکربندی مثلث (ولتاژ کامل) تغییر می‌دهیم.
گشتاور و جریان راه اندازی در حالت ستاره، یک سوم حالت مثلث است و توان هم تقریباً به همین میزان کاهش می‌یابد. بنابراین اگر موتور تحت بار راه‌اندازی شود، خوب است بدانید سربندی ستاره‌ای گشتاور لازم را تامین نمی‌کند. در روش راه‌اندازی ستاره-مثلث الکتروموتور باید موتور بدون بار استارت شود، در غیر این صورت احتمال اینکه سیم پیچ تحت فشار سوخته و موتور از کار بیفتد، بسیار زیاد است.
روش ستاره مثلث با کاهش ولتاژ در هنگام راه‌اندازی، جریان هجومی و تنش‌های مکانیکی موتور را کاهش می‌دهد و برای کاربردهایی که بار اینرسی بالایی دارند یا نیاز به شروع به کار نرم الکتروموتور دارند، مناسب است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه سیم پیچی و آزمایش درست کار کردن آن، مقاله تست سیم‌پیچی الکتروموتور سه فاز و آزمایش سیم پیچ و سربندی الکتروموتور تک فاز را نیز مطالعه فرمایید.
در تصویر زیر روش راه‌اندازی ستاره-مثلث الکتروموتور را مشاهده می‌کنید.

راه اندازی الکتروموتور با اتوترانسفورماتور
راه‌اندازی الکتروموتور با اتوترانسفورماتور یا اتوترانس، روش دیگری است که برای کاهش جریان هجومی در هنگام راه‌اندازی موتور استفاده می‌شود. در این روش یک ترانسفورماتور خودکار به صورت سری با موتور جفت می‌شود و تا ولتاژ ورودی را در حدود 50 تا 80 درصد ولتاژ کامل در هنگام شروع به کار موتور کاهش می‌دهد و پس از رسیدن موتور به سرعتی معین، ولتاژ کامل را به آن اعمال می‌کند.
در راه‌اندازی الکتروموتور با اتوترانسفورماتور ولتاژ ورودی به صورت موقت کاهش داده می‌شود، در نتیجه جریان هجومی و فشار روی موتور و سایر تجهیزات متصل به آن نیز به حداقل می‌رسد. از این روش معمولاً برای موتورهای بزرگ با بار اینرسی بالا استفاده می‌شود.
مزیت این روش نسبت به روش ستاره-مثلث در این است که ولتاژ ورودی به موتور در هیچ نقطه‌ای قطع نمی‌شود و موتور سرعت خود را از دست نمی‌دهد. همچنین زمان سوئیچ کردن بین ولتاژ اولیه کاهش یافته و ولتاژ کامل کمتر است و می‌توان آن را مطابق با نیازهای هر کاربرد تغییر داد.

راه اندازی الکتروموتور با سافت استارتر

سافت استارتر وسیله‌ای الکترونیکی است که به تدریج ولتاژ اعمال شده به موتور در هنگام راه‌اندازی را افزایش می‌دهد و در نتیجه شتاب نرم و کنترل شده‌ای برای الکتروموتور ایجاد می‌کند. این امر با استفاده از نیمه هادی‌هایی مانند تریستورها یا SCR ها که ولتاژ و جریان اولیه موتور را کنترل می‌کنند، انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با روش‌های کنترل دور موتور، می‌توانید مقاله کنترل دور الکتروموتور را مطالعه فرمایید.
همچنین در روش راه‌اندازی الکتروموتور با سافت استارتر، ولتاژ و گشتاور موتور به تدریج افزایش می‌یابد در الکتروموتور بدون استرس یا فشار ناشی از جریان هجومی اولیه، به سرعت یا گشتاور نامی خود می‌رسد. از این روش معمولاً در کاربردهایی که نیاز راه‌اندازی نرم و ملایمی دارند استفاده می‌شود؛ از جمله سیستم‌های نوار نقاله، پمپ آب و کمپرسورها.

راه اندازی الکتروموتور با درایو اینورتر

استفاده درایو فرکانس متغیر (VFD) که یکی از انواع اینورتر است، بهترین روش برای راه‌اندازی الکتروموتورها است اما نسبت به سایر روش‌ها پیچیده‌تر و سخت‌تر است. در روش راه‌اندازی الکتروموتور با درایو اینورتر، سرعت و گشتاور موتور را با تغییر فرکانس و ولتاژ کنترل می‌کنند.
درایو VFD، ابتدا برق ورودی AC (جریان متناوب) را به برق DC (جریان مستقیم) تبدیل می‌کند و سپس فرکانس و ولتاژ آن را به میزان مورد نیاز تغییر داده و مجدداً به برق AC تبدیل می‌کند. در این فرآیند، علاوه بر کنترل سرعت و گشتاور موتور، در مصرف برق هم صرفه جویی می‌شود. از روش راه‌اندازی الکتروموتور با درایو اینورتر در کاربردهایی استفاده می‌شود که نیاز به کنترل دقیق سرعت، بهره وری انرژی و کاهش تنش‌های مکانیکی دارند.

راه اندازی الکتروموتور با افزایش مقاومت

در روش راه‌اندازی الکتروموتور با افزایش مقاومت، یک یا چند مقاومت خارجی را به صورت سری با سیم پیچ‌های الکتروموتور قرار می‌دهند تا در هنگام راه‌اندازی، جریان هجومی را محدود کنند. همزمان با شتاب گرفتن موتور، این مقاومت‌ها به تدریج از مدار حذف می‌شوند تا ولتاژ نامی در ترمینال‌های الکتروموتور اعمال شود. از روش راه‌اندازی الکتروموتور با افزایش مقاومت معمولاً برای موتورهای کوچک یا کاربردهایی که نیاز به گشتاور راه‌اندازی کمی دارند استفاده می‌شود. علاوه بر مطالبی که تا اینجا گفته شد، پیشنهاد می‌شود مقاله راه اندازی الکتروموتور توسط کلید دستی را نیز مطالعه کنید.

نتیجه گیری

با توجه به قیمت الکتروموتور و نقش مؤثری که در کاربردهای صنعتی دارد، اگر به درستی راه‌اندازی نشود احتمال ایجاد خسارت و آسیب دیدگی موتور و سایر تجهیزات مرتبط با آن افزایش می‌یابد؛ با توجه به اهمیت مطالب گفته شده باید روش راه‌اندازی الکتروموتورها به درستی انتخاب شود. در این مقاله به طور کامل درباره انواع روش‌های رایج راه‌اندازی الکتروموتور صحبت کردیم با این حال، اگر نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید تا از مشاوره تخصصی رایگان این وبسایت بهره مند شوید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/406/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۳:۲۰ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

موتور تک سیلندر چیست؟

موتور تک سیلندر چیست؟
موتور تک بنزینیموتور تک بنزینی جایگزینی مناسب برای الکتروموتور به شمار میرود در زمانی که برق مناسب برای راه اندازی الکتروموتور وجود نداشته باشد. موتورهای بنزینی از جمله موتورهای احتراق داخلی است که به وسیله جرقه مشتعل می شوند.

این موتورها طوری طراحی شده اند که نیروی محرکه خود را از احتراق سوخت درون سیلندر بگیرند. در بیشتر موتورهای بنزینی سوخت و هوا قبل از ورود به سیلندر پیش آمیخته شده و سپس وارد محفظه احتراق می شوند.

مرحله پیش آمیختگی سوخت و هوا در تجهیزی با نام کاربراتور انجام می شود. البته امروزه اکثر موتورها دارای تجهیز الکترونیکی به نام انژکتور است که با دقت بیشتری سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می کند.

با توجه به هزینه های بالای نصب انژکتور در موتورهای کوچک (تک سیلندری) معمولا از کاربراتور استفاده می شود.

تاریخچه موتور بنزینی
اولین موتور بنزینی کاربردی در سال 1876 توسط نیکولاس آگوست اتو ساخته شد اگر چه تلاش های بسیاری قبل از این محقق توسط اتین لنویر، سیگفرید مارکوس، جولیوس هوک و جورج برایتون انجام شده بود. برای دریافت مشخصات بیشتر در مورد موتور تک بنزینی و دیزلی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

نسبت تراکم
در موتورهای احتراق داخلی یکی از پارامترهای بسیار مهم در کیفیت احتراق، نسبت تراکم هوا و سوخت در محفظه احتراق است. با توجه به اینکه هر ماده سوختی دارای نرخ احتراق متفاوتی است، موتورهای بنزینی معمولا دارای زمان بندی و طراحی متفاوتی نسبت به موتورهای دیزلی (سوخت دیزل) است.

به طور کلی موتورهای بنزینی دارای نسبت تراکمی بین 1:10 تا 1:13.5 است. این عدد به این معناست که به ازای هر واحد سوختی، باید 10 تا 13.5 واحد هوا وارد محفظه احتراق شود تا احتراق بازدهی لازم را داشته باشد.

افزایش نا مناسب نسبت تراکم موجب عامل مخربی به نام ضربه می شود. ضربه می تواند آسییب های جدی به پیستون و سیلندر موتور وارد کند. سوخت های دارای اکتان بالا معمولا نسبت های تراکم بالاتری را ایجاد می کنند زیرا این مدل از سوخت ها آهسته تر می سوزند و نرخ انبساط آن ها نیز پایین تر از سوخت های اکتان پایین است.

عملکرد موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور DC
سرعت و بازدهی موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی دارای سرعت چرخشی بالاتری نسبت به موتورهای دیزل است. دلیل این موضوع پیستون های سبکتر و طراحی بهینه میل لنگ و اتصالات آن است. همچنین دلیل دیگر این موضوع می تواند احتراق سریع تر سوخت های بنزینی نسبت سوخت های دیزلی باشد. اما یکی از معایب موتورهای بنزینی بازدهی کمتر آن ها نسبت به موتورهای دیزلی است. دلیل این موضوع نسبت تراکم پایین تر موتورهای بنزینی نسبت به موتورهای دیزلی است. به طور معمول موتورهای بنزینی دارای بازدهی حرارتی در حدود 20% است که این عدد تقریبا نصف موتورهای دیزلی است. اگرچه موتورهای بنزینی امروزی با توجه به بهینه سازی هایی که انجام دادند مقدار بازدهی حرارتی را تا حد قابل قبولی افزایش دادند.

کاربردهای موتور بنزینی
موتورهای بنزینی دارای کاربردهای گسترده ای است که تعدادی از آن ها عبارتند از:

اتومبیل ها
موتورسیکلت ها
هواپیماها
قایق های موتوری
موتورهای کوچک مانند ژنراتورها برقی، ماشین چمن زنی و اره برقی
بسیاری از موتورهای بنزینی قبل از گسترش موتورهای دیزلی در بسیاری از ماشین های بزرگ مانند اتوبوس ها، کامیون ها و حتی لوکوموتیوها استفاده می شد.

موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور زیمنس
طراحی موتورهای بنزینی
سیکل های کاری
موتورهای بنزینی ممکن است براساس نوع طراحی، چهار مرحله ای یا دو مرحله ای باشند. این مدل از موتورها به موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه نیز معروف است.

نحوه قرارگیری سیلندرها
معمولا نحوه قرار گیری سیلندرهای موتورهای بنزینی بستگی به تعداد آن دارد. موتورهای دارای 1 تا 6 سیلندر دارای ساختار خطی و موتورهای دارای 2 تا 12 سیلندر دارای ساختار V شکل یا خورجینی است. موتورهای بنزینی خطی معمولا دارای سیستم خنک کاری با هوا است. البته در کنار سیستم خنک کاری با هوا، از آب نیز برای خنک کاری اطراف موتور استفاده می شود. موتورهای بنزینی خورجینی معمولا در دو محور سوار شده که به صورت نوبتی توان را به میل لنگ انتقال می دهند.

خنک کاری
موتورهای بنزینی توانایی خنک کاری هم با هوا (فین) و هم با سیال (رادیاتور) را دارند. مایع خنک کننده معمولا آب است که با ترکیباتی مانند اتیلن گلیکول یا پروپلین گلیکول مخلوط می شود. این ترکیب های دارای مزایایی از جمله پایین بودن دمای انجماد و بالا بودن دمای جوش آن ها نسبت به آب، جلوگیری از خوردگی، دارای روان کننده و مواد افزودنی برای محافظت از پمپ و بلبرینگ ها است.

موتور تک سیلندر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۰:۴۷ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دمنده و مکنده منتظری

صنایع دمنده و مکنده منتظری با بهره گیری از متدهای روز دنیا در زمینه طراحی و تولید انواع دمنده و مکنده صنعتی مشغول است. در نگاه اول شاید شما عزیزان تفاوت چندانی بین دستگاه دمنده صنعتی تولید شده توسط صنایع دمنده و مکنده منتظری با سایر نمونه های مشابه در بازار مشاهده نکنید اما با تحقیق و بررسی بیشتر در رابطه با دمنده صنعتی تولید شده و همچنین تست از نزدیک دستگاه های تولید شده، متوجه خواهید شد که این محصولات تفاوت بسیار زیادی با دیگر محصولات مشابه بازار از نظر مواد به کار رفته در تولید و قدرت دَمِ بالا، توجه به حجم و اندازه موتور دارد. در ادامه به معرفی انواع دمنده و مکنده صنعتی منتظری، لیست قیمت و اطلاعات کاملی درمورد سفارش انواع دمنده و مکنده میپردازیم.

خرید و سفارش انواع دمنده و مکنده منتظری از نمایندگی رسمی
کالا صنعتی مفتخر است به عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری فروش انواع محصولات دمنده و مکنده منتظری به شما مشتریان عزیز خدمات رسانی کند. صنایع دمنده و مکنده منتظری از سال 1367 شروع به کار و بیش از 35 سال تجربه در تولید انواع دمنده و مکنده صنعتی کسب کرده است. محصولات تولید شده این شرکت شامل عرضه انواع محصولات دمنده های معمولی، دمنده صنعتی فشار بالا، مکنده صنعتی فشار بالا، مکنده معمولی، پولی تسمه، هواکش صنعتی و انواع موادکش ها نیز است. با توجه به سفارشات و نیاز شما قادر به تولید انواع دستگاه دمنده صنعتی و مکنده صنعتی با کیفیت بالا در کوتاه ترین زمان ممکن به همراه ضمانت پس از فروش است. لازم به ذکر است با توجه به ضمانت پس از فروش محصولات شرکت صنایع دمنده و مکنده منتظری می توان به حسن انجام کار و اطمینان نسبت به تولید با کیفیت بالا دستگاه های تولید شده توسط این شرکت پی برد.

جهت خرید، سفارش و اطلاع از قیمت بروز با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

سفارش ساخت انواع دمنده و مکنده
برای سفارش انواع دمنده و مکنده صنعتی طبق نیازهای سیستم خود میتوانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید و مشاوره فنی رایگان دریافت کنید. شرکت منتظری توانایی تولید انواع دمنده و مکنده با جنس انتخابی و مشخصات فنی مورد نیاز شما میباشد. جنس دمنده ها تماما آلومینیوم یا بدنه آهنی به همراه پروانه آلومینیومی (پروانه آلومینیومی برای سایزهای کوچک استفاده میشود) که سایزهای بزرگتر تماما آهنی است و بنا به سفارش ورق ها، جنس ورق ها، فولادی یا گالوانیزه و استیل میتواند باشد. در ادامه به معرفی تمام مشخصات فنی انواع دمنده، مکنده و موادکش منتظری قابل سفارش میپردازیم.

دمنده منتظری
دمنده های صنعتی از محصولات پر فروش صنایع منتظری است. شرکت منتظری در حال تولید انواع دمنده های معمولی و انواع دمنده های فشار بالا است. دمنده ها برای مصارفی استفاده میشوند که فشار باد زیادی نیاز دارند و نیازی به حجم بالا ندارند.

مشخصات فنی انواع دمنده منتظری
در جدول و عکس زیر تمام مشخصات انواع دمنده منتظری 3000 دور ارائه شده است. همچنین شما میتوانید بازه سفارش دمنده برای نیازهای خاص خود را مشاهده کنید.

کاربرد دمنده منتظری
دمنده فشار باد زیادی تولید میکند و حجم بالایی ندارد. برای مصارف زیر استفاده میشود.

انواع کوره های ریخته گری (دمنده کوره)
شوتینگ های مواد
سازه های بادی، فرج،آهک، آجر و ...
تزریق پلاستیک و انتقال مواد
و ...
جهت انتخاب، سفارش و خرید انواع دمنده برای مصارف متعدد با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

جنس بدنه ، پروانه و قطعات دمنده منتظری
مدل 1/2-1 اینچ و 2 اینچ , بدنه و پروانه تماما آلومینیومی و پایه ها چدن خاکستری -در مدل همان 2 اینچ - 2.5 اینچ و3 اینچ , بدنه, ورق روغنی 1.5 میل - پایه ها ورق سیاه 2.5 میل و پروانه تماما آلومینیومی است. درنوع دیگر مدل 3 اینچ ,بدنه, ورق سیاه 2 میل -پایه, ورق سیاه 2.5 میل - پروانه , ورق سیاه 2 میل وتوپی پروانه آلومینیومی میباشد. از 3 اینچ به بالا تمام ورق های سیاه در ضخامت های 2 میل به بالا وتوپی پروانه ها چدن خاکستری یا آهن است.

پوشش رنگ: به صورت معمولی روغنی است که بنا به سفارش مشتری نیز(کوره ای -اپوکسی و...) تغییر میکند.
سایز دمنده ها: از 1/2-1 اینچ تا 5 اینچ به صورت فلنچی و درموارد سفارشی بنا به سفارش میتواند بیشتر هم باشد. (به صورت دایره و چهارگوش)
سرعت دمنده ها: اغلب 3000 دور در دقیقه است. دردمنده ها زیاد به دبی توجه نمیشود و بیشتر فشار است که اهمیت دارد اما این بدان معنا نیست که اصلا مهم نباشد. در دمنده ها این مجموعه از دبی m3/h 185 (مترمکعب درساعت) تا m3/h1000 و از فشار pa300 تا pa 12000 متغیراست و قدرت موتورها از kw0.25 (کیلووات) تا kw110 نیز متغیر است.
نوع الکتروموتورهای به کاررفته در این محصولات: ژن چینی (با مارک های مختلف) الکتروژن ایرانی و بنا به سفارش مشتری از موتورهای غربی دیگر میتوان استفاده کرد. در دمنده های فشار بالاتر، از پهنای فرم بسیار کم و قطر پروانه بسیار بالا با پروانه های فوروارد (foerward) و روبنددار استفاده میشود.
قطر پروانه ها: از cm20 تا cm100 متغیر است.
مکنده منتظری
یکی دیگر از محصولات منحصر به فرد کارخانجات منتظری، انواع مکنده های صنعتی و مکنده های معمولی است. مکنده های صنعتی منتظری در انواع معمولی و فشار بالا طراحی و تولید میشوند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/402/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%DA%A9%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%DB%8C


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۹:۱۳ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

نقش درایو آسانسور

قبل از اینکه به بررسی خطای درایور آسانسور و راه‌حل درایو آسانسور بپردازیم، باید نقش درایو آسانسور را درک کنیم. اینورتر آسانسور که اغلب به‌ عنوان کنترل‌کننده موتور یا درایو فرکانس متغیر (VFD) شناخته می‌شود، مغزی است که در پشت حرکت آسانسور قرار دارد. درایو آسانسور وظیفه کنترل سرعت و جهت موتور را بر عهده دارد و اطمینان حاصل می‌کند که آسانسور به طور یکپارچه حرکت می‌کند، بادقت متوقف می‌شود و سواری راحت را فراهم می‌کند.

خطای درایو آسانسور؛ رایج‌ترین خطاها
آسانسور به عنوان یک دستگاه مکانیکی از اجزای مختلفی استفاده میکند. یکی از حیاتی ترین قسمت ها آن درایو اینورتر است که میتواند سرعت را تنظیم کند و نقش حیاتی در کارایی آسانسور دارد. این جز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود که از طریق کد به اطلاع می رساند. در ادامه فهرستی از شایع‌ترین خطاهای درایو آسانسور را بررسی می‌کنیم و راه‌حل هر کدام را نیز ارائه می‌دهیم:

خطای 1: خطای اضافه جریان
یکی از رایج‌ترین خطاهای اینورتر آسانسور که با آن مواجه می‌شویم، خطای جریان بیش از حد است. این امر زمانی رخ می‌دهد که سیستم محرک آسانسور، جریان بیشتری را نسبت به آنچه که می‌تواند به طور ایمن ارائه کند، درخواست نماید. این ممکن است به دلیل خرابی موتور، انسداد در چاه آسانسور، یا حتی مشکلات مدار در خود درایو رخ دهد. در اینجا بررسی خطاهای اینورترها به شما نگاهی کلی می‌دهد.

راه‌حل
چاه آسانسور را برای انسداد احتمالی که ممکن است موتور را تحت‌فشار قرار دهد، بررسی کنید. هر گونه زباله‌ای که می‌تواند مانع حرکت آسانسور شود را پاک کنید. کدهای درایو آسانسور را بررسی کنید. موتور و سیم‌کشی را به طور کامل از نظر علائم آسیب بررسی کنید. تنظیم محدودیت‌های بسیار کم می‌تواند عملکرد عادی آسانسور را به خطر بیندازد.

خطای 2: خرابی رمزگذار
رمزگذارها نقش اساسی در ارائه بازخورد بلادرنگ در مورد موقعیت کابین آسانسور به سیستم محرک دارند. هنگامی که انکودرها عملکرد نادرست دارند یا کالیبراسیون را از دست می‌دهند، می‌تواند منجر به حرکات نامنظم یا عدم هماهنگی با طبقات موردنظر شود.

راه‌حل
با بازرسی اتصالات سیم‌کشی بین رمزگذار و واحد کنترل شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات ایمن و بدون آسیب هستند. انکودر را طبق دستورالعمل سازنده کالیبره کنید. خطاهای اینورتر اینوت را بررسی کنید. اگر رمزگذار قابل‌تعمیر نیست، بسیار مهم است که آن را با یک واحد سازگار که مناسب سیستم آسانسور شما باشد جایگزین کنید.

خطای 3: لرزش و نویز
کاربران آسانسور ممکن است با احساس نگران‌کننده لرزش و سروصدای زیاد در حین کار آشنا باشند. این می‌تواند ناشی از عدم تراز قطعات، یاتاقان‌های فرسوده، یا توزیع نامتعادل بار باشد.

راه‌حل
به طور منظم اجزای مکانیکی را از نظر ناهماهنگی بررسی کنید و از روغن‌کاری مناسب اطمینان حاصل کنید. حتی اگر شما از بهترین برند درایو آسانسور استفاده می‌کنید، دانستن این موارد می‌تواند در شرایط اضطراری، مفید باشد. فهرست زیر تعدادی خطای درایو آسانسور را نمایش می‌دهد:

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1894/%DA%A9%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D9%86

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۴:۴۳ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)