بک لینک -

وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار

 صنعت روز صنعت روز .

صنعت روز

موتور تک سیلندر چیست؟

موتور تک سیلندر چیست؟
موتور تک بنزینیموتور تک بنزینی جایگزینی مناسب برای الکتروموتور به شمار میرود در زمانی که برق مناسب برای راه اندازی الکتروموتور وجود نداشته باشد. موتورهای بنزینی از جمله موتورهای احتراق داخلی است که به وسیله جرقه مشتعل می شوند.

این موتورها طوری طراحی شده اند که نیروی محرکه خود را از احتراق سوخت درون سیلندر بگیرند. در بیشتر موتورهای بنزینی سوخت و هوا قبل از ورود به سیلندر پیش آمیخته شده و سپس وارد محفظه احتراق می شوند.

مرحله پیش آمیختگی سوخت و هوا در تجهیزی با نام کاربراتور انجام می شود. البته امروزه اکثر موتورها دارای تجهیز الکترونیکی به نام انژکتور است که با دقت بیشتری سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می کند.

با توجه به هزینه های بالای نصب انژکتور در موتورهای کوچک (تک سیلندری) معمولا از کاربراتور استفاده می شود.

تاریخچه موتور بنزینی
اولین موتور بنزینی کاربردی در سال 1876 توسط نیکولاس آگوست اتو ساخته شد اگر چه تلاش های بسیاری قبل از این محقق توسط اتین لنویر، سیگفرید مارکوس، جولیوس هوک و جورج برایتون انجام شده بود. برای دریافت مشخصات بیشتر در مورد موتور تک بنزینی و دیزلی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

نسبت تراکم
در موتورهای احتراق داخلی یکی از پارامترهای بسیار مهم در کیفیت احتراق، نسبت تراکم هوا و سوخت در محفظه احتراق است. با توجه به اینکه هر ماده سوختی دارای نرخ احتراق متفاوتی است، موتورهای بنزینی معمولا دارای زمان بندی و طراحی متفاوتی نسبت به موتورهای دیزلی (سوخت دیزل) است.

به طور کلی موتورهای بنزینی دارای نسبت تراکمی بین 1:10 تا 1:13.5 است. این عدد به این معناست که به ازای هر واحد سوختی، باید 10 تا 13.5 واحد هوا وارد محفظه احتراق شود تا احتراق بازدهی لازم را داشته باشد.

افزایش نا مناسب نسبت تراکم موجب عامل مخربی به نام ضربه می شود. ضربه می تواند آسییب های جدی به پیستون و سیلندر موتور وارد کند. سوخت های دارای اکتان بالا معمولا نسبت های تراکم بالاتری را ایجاد می کنند زیرا این مدل از سوخت ها آهسته تر می سوزند و نرخ انبساط آن ها نیز پایین تر از سوخت های اکتان پایین است.

عملکرد موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور DC
سرعت و بازدهی موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی دارای سرعت چرخشی بالاتری نسبت به موتورهای دیزل است. دلیل این موضوع پیستون های سبکتر و طراحی بهینه میل لنگ و اتصالات آن است. همچنین دلیل دیگر این موضوع می تواند احتراق سریع تر سوخت های بنزینی نسبت سوخت های دیزلی باشد. اما یکی از معایب موتورهای بنزینی بازدهی کمتر آن ها نسبت به موتورهای دیزلی است. دلیل این موضوع نسبت تراکم پایین تر موتورهای بنزینی نسبت به موتورهای دیزلی است. به طور معمول موتورهای بنزینی دارای بازدهی حرارتی در حدود 20% است که این عدد تقریبا نصف موتورهای دیزلی است. اگرچه موتورهای بنزینی امروزی با توجه به بهینه سازی هایی که انجام دادند مقدار بازدهی حرارتی را تا حد قابل قبولی افزایش دادند.

کاربردهای موتور بنزینی
موتورهای بنزینی دارای کاربردهای گسترده ای است که تعدادی از آن ها عبارتند از:

اتومبیل ها
موتورسیکلت ها
هواپیماها
قایق های موتوری
موتورهای کوچک مانند ژنراتورها برقی، ماشین چمن زنی و اره برقی
بسیاری از موتورهای بنزینی قبل از گسترش موتورهای دیزلی در بسیاری از ماشین های بزرگ مانند اتوبوس ها، کامیون ها و حتی لوکوموتیوها استفاده می شد.

موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور زیمنس
طراحی موتورهای بنزینی
سیکل های کاری
موتورهای بنزینی ممکن است براساس نوع طراحی، چهار مرحله ای یا دو مرحله ای باشند. این مدل از موتورها به موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه نیز معروف است.

نحوه قرارگیری سیلندرها
معمولا نحوه قرار گیری سیلندرهای موتورهای بنزینی بستگی به تعداد آن دارد. موتورهای دارای 1 تا 6 سیلندر دارای ساختار خطی و موتورهای دارای 2 تا 12 سیلندر دارای ساختار V شکل یا خورجینی است. موتورهای بنزینی خطی معمولا دارای سیستم خنک کاری با هوا است. البته در کنار سیستم خنک کاری با هوا، از آب نیز برای خنک کاری اطراف موتور استفاده می شود. موتورهای بنزینی خورجینی معمولا در دو محور سوار شده که به صورت نوبتی توان را به میل لنگ انتقال می دهند.

خنک کاری
موتورهای بنزینی توانایی خنک کاری هم با هوا (فین) و هم با سیال (رادیاتور) را دارند. مایع خنک کننده معمولا آب است که با ترکیباتی مانند اتیلن گلیکول یا پروپلین گلیکول مخلوط می شود. این ترکیب های دارای مزایایی از جمله پایین بودن دمای انجماد و بالا بودن دمای جوش آن ها نسبت به آب، جلوگیری از خوردگی، دارای روان کننده و مواد افزودنی برای محافظت از پمپ و بلبرینگ ها است.

موتور تک سیلندر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۰:۴۷ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دمنده و مکنده منتظری

صنایع دمنده و مکنده منتظری با بهره گیری از متدهای روز دنیا در زمینه طراحی و تولید انواع دمنده و مکنده صنعتی مشغول است. در نگاه اول شاید شما عزیزان تفاوت چندانی بین دستگاه دمنده صنعتی تولید شده توسط صنایع دمنده و مکنده منتظری با سایر نمونه های مشابه در بازار مشاهده نکنید اما با تحقیق و بررسی بیشتر در رابطه با دمنده صنعتی تولید شده و همچنین تست از نزدیک دستگاه های تولید شده، متوجه خواهید شد که این محصولات تفاوت بسیار زیادی با دیگر محصولات مشابه بازار از نظر مواد به کار رفته در تولید و قدرت دَمِ بالا، توجه به حجم و اندازه موتور دارد. در ادامه به معرفی انواع دمنده و مکنده صنعتی منتظری، لیست قیمت و اطلاعات کاملی درمورد سفارش انواع دمنده و مکنده میپردازیم.

خرید و سفارش انواع دمنده و مکنده منتظری از نمایندگی رسمی
کالا صنعتی مفتخر است به عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری فروش انواع محصولات دمنده و مکنده منتظری به شما مشتریان عزیز خدمات رسانی کند. صنایع دمنده و مکنده منتظری از سال 1367 شروع به کار و بیش از 35 سال تجربه در تولید انواع دمنده و مکنده صنعتی کسب کرده است. محصولات تولید شده این شرکت شامل عرضه انواع محصولات دمنده های معمولی، دمنده صنعتی فشار بالا، مکنده صنعتی فشار بالا، مکنده معمولی، پولی تسمه، هواکش صنعتی و انواع موادکش ها نیز است. با توجه به سفارشات و نیاز شما قادر به تولید انواع دستگاه دمنده صنعتی و مکنده صنعتی با کیفیت بالا در کوتاه ترین زمان ممکن به همراه ضمانت پس از فروش است. لازم به ذکر است با توجه به ضمانت پس از فروش محصولات شرکت صنایع دمنده و مکنده منتظری می توان به حسن انجام کار و اطمینان نسبت به تولید با کیفیت بالا دستگاه های تولید شده توسط این شرکت پی برد.

جهت خرید، سفارش و اطلاع از قیمت بروز با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

سفارش ساخت انواع دمنده و مکنده
برای سفارش انواع دمنده و مکنده صنعتی طبق نیازهای سیستم خود میتوانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید و مشاوره فنی رایگان دریافت کنید. شرکت منتظری توانایی تولید انواع دمنده و مکنده با جنس انتخابی و مشخصات فنی مورد نیاز شما میباشد. جنس دمنده ها تماما آلومینیوم یا بدنه آهنی به همراه پروانه آلومینیومی (پروانه آلومینیومی برای سایزهای کوچک استفاده میشود) که سایزهای بزرگتر تماما آهنی است و بنا به سفارش ورق ها، جنس ورق ها، فولادی یا گالوانیزه و استیل میتواند باشد. در ادامه به معرفی تمام مشخصات فنی انواع دمنده، مکنده و موادکش منتظری قابل سفارش میپردازیم.

دمنده منتظری
دمنده های صنعتی از محصولات پر فروش صنایع منتظری است. شرکت منتظری در حال تولید انواع دمنده های معمولی و انواع دمنده های فشار بالا است. دمنده ها برای مصارفی استفاده میشوند که فشار باد زیادی نیاز دارند و نیازی به حجم بالا ندارند.

مشخصات فنی انواع دمنده منتظری
در جدول و عکس زیر تمام مشخصات انواع دمنده منتظری 3000 دور ارائه شده است. همچنین شما میتوانید بازه سفارش دمنده برای نیازهای خاص خود را مشاهده کنید.

کاربرد دمنده منتظری
دمنده فشار باد زیادی تولید میکند و حجم بالایی ندارد. برای مصارف زیر استفاده میشود.

انواع کوره های ریخته گری (دمنده کوره)
شوتینگ های مواد
سازه های بادی، فرج،آهک، آجر و ...
تزریق پلاستیک و انتقال مواد
و ...
جهت انتخاب، سفارش و خرید انواع دمنده برای مصارف متعدد با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

جنس بدنه ، پروانه و قطعات دمنده منتظری
مدل 1/2-1 اینچ و 2 اینچ , بدنه و پروانه تماما آلومینیومی و پایه ها چدن خاکستری -در مدل همان 2 اینچ - 2.5 اینچ و3 اینچ , بدنه, ورق روغنی 1.5 میل - پایه ها ورق سیاه 2.5 میل و پروانه تماما آلومینیومی است. درنوع دیگر مدل 3 اینچ ,بدنه, ورق سیاه 2 میل -پایه, ورق سیاه 2.5 میل - پروانه , ورق سیاه 2 میل وتوپی پروانه آلومینیومی میباشد. از 3 اینچ به بالا تمام ورق های سیاه در ضخامت های 2 میل به بالا وتوپی پروانه ها چدن خاکستری یا آهن است.

پوشش رنگ: به صورت معمولی روغنی است که بنا به سفارش مشتری نیز(کوره ای -اپوکسی و...) تغییر میکند.
سایز دمنده ها: از 1/2-1 اینچ تا 5 اینچ به صورت فلنچی و درموارد سفارشی بنا به سفارش میتواند بیشتر هم باشد. (به صورت دایره و چهارگوش)
سرعت دمنده ها: اغلب 3000 دور در دقیقه است. دردمنده ها زیاد به دبی توجه نمیشود و بیشتر فشار است که اهمیت دارد اما این بدان معنا نیست که اصلا مهم نباشد. در دمنده ها این مجموعه از دبی m3/h 185 (مترمکعب درساعت) تا m3/h1000 و از فشار pa300 تا pa 12000 متغیراست و قدرت موتورها از kw0.25 (کیلووات) تا kw110 نیز متغیر است.
نوع الکتروموتورهای به کاررفته در این محصولات: ژن چینی (با مارک های مختلف) الکتروژن ایرانی و بنا به سفارش مشتری از موتورهای غربی دیگر میتوان استفاده کرد. در دمنده های فشار بالاتر، از پهنای فرم بسیار کم و قطر پروانه بسیار بالا با پروانه های فوروارد (foerward) و روبنددار استفاده میشود.
قطر پروانه ها: از cm20 تا cm100 متغیر است.
مکنده منتظری
یکی دیگر از محصولات منحصر به فرد کارخانجات منتظری، انواع مکنده های صنعتی و مکنده های معمولی است. مکنده های صنعتی منتظری در انواع معمولی و فشار بالا طراحی و تولید میشوند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/402/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%DA%A9%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%DB%8C


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۹:۱۳ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

نقش درایو آسانسور

قبل از اینکه به بررسی خطای درایور آسانسور و راه‌حل درایو آسانسور بپردازیم، باید نقش درایو آسانسور را درک کنیم. اینورتر آسانسور که اغلب به‌ عنوان کنترل‌کننده موتور یا درایو فرکانس متغیر (VFD) شناخته می‌شود، مغزی است که در پشت حرکت آسانسور قرار دارد. درایو آسانسور وظیفه کنترل سرعت و جهت موتور را بر عهده دارد و اطمینان حاصل می‌کند که آسانسور به طور یکپارچه حرکت می‌کند، بادقت متوقف می‌شود و سواری راحت را فراهم می‌کند.

خطای درایو آسانسور؛ رایج‌ترین خطاها
آسانسور به عنوان یک دستگاه مکانیکی از اجزای مختلفی استفاده میکند. یکی از حیاتی ترین قسمت ها آن درایو اینورتر است که میتواند سرعت را تنظیم کند و نقش حیاتی در کارایی آسانسور دارد. این جز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود که از طریق کد به اطلاع می رساند. در ادامه فهرستی از شایع‌ترین خطاهای درایو آسانسور را بررسی می‌کنیم و راه‌حل هر کدام را نیز ارائه می‌دهیم:

خطای 1: خطای اضافه جریان
یکی از رایج‌ترین خطاهای اینورتر آسانسور که با آن مواجه می‌شویم، خطای جریان بیش از حد است. این امر زمانی رخ می‌دهد که سیستم محرک آسانسور، جریان بیشتری را نسبت به آنچه که می‌تواند به طور ایمن ارائه کند، درخواست نماید. این ممکن است به دلیل خرابی موتور، انسداد در چاه آسانسور، یا حتی مشکلات مدار در خود درایو رخ دهد. در اینجا بررسی خطاهای اینورترها به شما نگاهی کلی می‌دهد.

راه‌حل
چاه آسانسور را برای انسداد احتمالی که ممکن است موتور را تحت‌فشار قرار دهد، بررسی کنید. هر گونه زباله‌ای که می‌تواند مانع حرکت آسانسور شود را پاک کنید. کدهای درایو آسانسور را بررسی کنید. موتور و سیم‌کشی را به طور کامل از نظر علائم آسیب بررسی کنید. تنظیم محدودیت‌های بسیار کم می‌تواند عملکرد عادی آسانسور را به خطر بیندازد.

خطای 2: خرابی رمزگذار
رمزگذارها نقش اساسی در ارائه بازخورد بلادرنگ در مورد موقعیت کابین آسانسور به سیستم محرک دارند. هنگامی که انکودرها عملکرد نادرست دارند یا کالیبراسیون را از دست می‌دهند، می‌تواند منجر به حرکات نامنظم یا عدم هماهنگی با طبقات موردنظر شود.

راه‌حل
با بازرسی اتصالات سیم‌کشی بین رمزگذار و واحد کنترل شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات ایمن و بدون آسیب هستند. انکودر را طبق دستورالعمل سازنده کالیبره کنید. خطاهای اینورتر اینوت را بررسی کنید. اگر رمزگذار قابل‌تعمیر نیست، بسیار مهم است که آن را با یک واحد سازگار که مناسب سیستم آسانسور شما باشد جایگزین کنید.

خطای 3: لرزش و نویز
کاربران آسانسور ممکن است با احساس نگران‌کننده لرزش و سروصدای زیاد در حین کار آشنا باشند. این می‌تواند ناشی از عدم تراز قطعات، یاتاقان‌های فرسوده، یا توزیع نامتعادل بار باشد.

راه‌حل
به طور منظم اجزای مکانیکی را از نظر ناهماهنگی بررسی کنید و از روغن‌کاری مناسب اطمینان حاصل کنید. حتی اگر شما از بهترین برند درایو آسانسور استفاده می‌کنید، دانستن این موارد می‌تواند در شرایط اضطراری، مفید باشد. فهرست زیر تعدادی خطای درایو آسانسور را نمایش می‌دهد:

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1894/%DA%A9%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D9%86

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۴:۴۳ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

نکات مربوط به الکتروموتور دی سی کرماس

قبل از خرید موتور دی سی به کارشناسان فروش نوع الکتروموتور (12 یا 24 ولت) را مشخص بفرمایید.
الکتروموتور دی سی کرماس دارای مدل‌های مختلف و سایزهای متنوع ( دینام DC گیربکسی، یا DC حلزونی) است.
برای دریافت قیمت موتور دی سی کرماس می‌توانید درخواست خود را از طریق لینک ارتباط با ما ارسال بفرمایید.
الکتروموتور دی سی کرماس در بسیاری از کارخانه‌ها ، شهربازی‌ها ، رباتیک ، آسانسور و نساجی‌ها به‌ طور وسیع استفاده می‌شود.
الکتروموتور dc کرماس یکی از نمانام‌های معروف در ایران بوده و فروشگاه کالا صنعتی این محصولات را به سراسر ایران ارسال می‌کند.
از توان‌های 100 وات تا 500 وات موجود است.
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی این است که این محصول را هم به‌ صورت تک‌ فروشی و هم عمده می‌توانید خرید فرمایید.
برای دریافت کاتالوگ کرماس ترکیه با کارشناسان فنی و برای دریافت لیست قیمت الکتروموتور کرماس ترکیه با کارشناسان فروش در تماس باشید.

بخشی از مطالب سایت کرماس ترکیه
حرکت به سمت توسعه پایدار کرماس الکتریک باعث می‌شود تا تمام اقدامات لازم در جهت حفظ منابع طبیعی در طول کلیه روند کاری، با به حداقل رساندن مقادیر زباله و جلوگیری از آلودگی محیط‌ زیست انجام شود. هدف موتور کرماس این است که از همه جنبه‌های مرتبط با محیط‌ زیست، یک توسعه و رشد پایدار و نوآورانه داشته باشیم. این امر باعث بهبود دوره‌ای ازنظر زیست‌ محیطی خواهد شد. عامل محیطی اولویت موتور کرماس در طرح‌ها، پروژه‌ها و عملیات جدید محصولات است. روش جایگزینی که دارای آلایندگی کمتری است در طول طراحی محصولات و فرآیندهای تولید به‌ منظور کاهش استفاده از مواد مضر، روش مورد استفاده خواهد بود.

مطالعات لازم برای استفاده مجدد از زباله‌های حاصل از تولید، کاهش آن‌ها در منابع و بازیافت آن‌ها انجام خواهد شد. ما در موتور کرماس رشد و نمود فناوری را دنبال خواهیم کرد و در طی کلیه فعالیت‌ها، از فناورانه استفاده خواهیم کرد که مطابق با هنجارهای مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست باشد. کرماس فعالیت‌های خود را که هدف آن افزایش آگاهی‌های زیست‌ محیطی کارکنان و جامعه است را مدیریت می‌کنیم ، هم‌زمان با سیستم‌ های کیفیت ، انرژی ، بهداشت و ایمنی شغلی را تأمین می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا به‌عنوان یک الگو در بخش کالاهای بادوام تبدیل شویم آن‌هم با راهبری در زمینه محیط‌ زیست.

کرماس برای دستیابی به اهداف خود از همه کارمندان، تأمین‌کنندگان، مشتریان، اعضای هیئت‌مدیره و همه شرکای تجاری خود پشتیبانی و کمک خواهیم گرفت. KORMAS Elektrikli Motor San تی تیک A.Ş در سال 1996 در استانبول شروع به همکاری کرده است. دامنه محصولات ما که به‌طور مداوم تجدید می‌شود شامل موتورهای بخاری، موتورهای قفل درب، پمپ‌ های سانتریفیوژ و موتورهای آن‌ها و همچنین موتورهای سری کاهنده سریال و ویژه جهانی کاهنده دی سی که در واحدهای متفرقه آن‌ها استفاده می‌شود است. آن‌ها دارای ولتاژ 12/24/48 ولت و توان آن‌ها هستند 10 / 800W و برای وسایل نقلیه از قبیل کامیون‌ها، کامیون‌های سبک، مینی‌بوس‌ها که توسط شرکت‌های تجاری وسایل نقلیه OEM تولید می‌شوند، ساخته می‌شوند.

ما مجموعه‌ های بخاری کاملی، واحدهای دمنده، واحدهای محوری، کنوکتورهای اجباری و حریق، واحدهای تهویه توربو را تولید می‌کنیم. ما طراحی و ساخت و خدمات تحقیق و توسعه را در کارخانه‌های خود با کارکنان خبره خود انجام می‌دهیم و بنابراین می‌توانیم به نیازهای خاص مشتریان خود پاسخ دهیم. فعالیت‌های سیستم در شرکت ما همراه با تضمین کیفیت انجام می‌شود و در سال 2002 با گواهینامه ISO 9001-2000 آغاز به کارکرده است و ما این کار را با اخذ سیستم مدیریت کیفیت ISO TS 16949 برای خودرو در 04.2008 ادامه داده‌ایم.

محصولات ما در سال 2007 گواهینامه CE گرفتند. علاوه بر این در سال 2015، ما گواهینامه ISO 14001 را به دست آورده‌ایم. با کیفیت محصول ما که به لطف کادر متخصص و متخصص، استخر تجهیزات پیشرفته ما و فعالیت‌های یکپارچه 100٪ کنترل‌ شده به‌ دست‌ آمده است، ما توانسته‌ایم 35-50٪ درصد از کل تولید خودمان را صادر کنیم.

کارخانه جدید و مدرن ما دارای مساحت 26000 مترمربع است که از 6000 مترمربع باز و 20000 فضای بسته تشکیل‌ شده است و در درون خود میزبان ماشین‌ کاری و تولید چیپس، بخش تزریق آلومینیوم، کارخانه رنگرزی، اتاق قالب‌ گیری، پردازش ورق فلزی، تزریق پلاستیک بخش، نصب و راه‌ اندازی سیم‌ پیچ، خط نوار الکترونیکی، انبار مواد اولیه، سالن غذاخوری، سالن‌ های آموزشی، تحقیق و توسعه، آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی. شرایط کار در مناطق کاملاً گسترده و وسیع ایجادشده است. این مناطق به‌ طور ویژه طراحی‌ شده‌اند که ما توجه و اهمیت ویژه‌ ای به تحقیقات R&D و آزمایشگاه می‌دهیم. علاوه بر این در سال 2016، ما شروع به تولید کارت‌های الکترونیکی با خط باریک الکترونیکی کاملاً خودکار شده‌ایم که به استخر تجهیزات خود اضافه کرده‌ایم. شرکت ما همچنین طراحی و ایجاد نرم‌افزار کارت‌ های تولید شده توسط ما را انجام می‌دهد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/304/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-dc/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-dc-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%B3

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۱:۳۰ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

دفترچه منوآل Quick manual

اولین نکته ای که بعد از باز کردن منوآل یک درایو باید به آن توجه شود تعداد صفحات آن است. منوآل ها تعداد صفحاتشان زیاد است؛ دفترچه راهنمای درایوی که کامل باشد تعداد صفحات زیادی دارد. به طور کلی منوالی که تعداد صفحات آن 4 یا 5 صفحه هستند Quick manual یا دفترچه راهنمای سریع است که برای راه اندازی سریع درایو استفاده می شود برای اینکه از اینورتر به طور حرفه ای استفاده کنیم باید از User manual استفاده کنیم.

دستورالعمل ایمنی منوآل

دومین موضوعی که در ابتدای تمام دفترچه منوآل ها وجود دارد دستورالعمل های ایمنی (Safety Instructions) است. این دستورات در تمام درایو ها در ابتدای منوآل قرار دارد به دلیل اینکه از آسیب رسیدن به کاربر و دستگاه جلوگیری شود.

دستورالعمل ایمنی
دستورالعمل های ایمنی دو قسمت اصلی دارد :

1) هشدار (Warning) : این را به ما میرساند که ممکن است منجر به صدمات جدی و حتی مرگ کاربر شود. به عنوان مثال چند سری از این هشدار ها که در منوآل درایو ig5a وجود دارد :

تا زمانی که برق در داریو هست یا درایو در حالت کاری قرار دارد مجاز به برداشتن کاور درایو نیستیم.
درایو را وقتی کاور را برداشتیم استارت نکنیم
2) احتیاط (Caution) : این را به ما میرساند که ممکن است صدمه به کاربر نرسد ولی به تجهیز صدمه جدی وارد شود. مثلا :

درایو را روی سطوح قابل اشتعال مثل چوب نصب نکنید.
در زمانی که درایو آسیب دیده برق ورودی را قطع کنید.
بیشتر بخوانید:معرفی پارامتر های اینورتر
اقدامات احتیاطی (OPERATING PRECAUTIONS)
این قسمت عملیاتی که باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خود و تجهیز باید انجام دهیم را مشخص می کند. تعدادی از مهم ترین هایش را در زیر آورده ایم :

دمای محیط باید بین 10- تا 50 درجه سانتی گراد باشد و از این مقدار کمتر یا بیشتر باعث آسیب به اینورتر می شود.
رطوبت نسبی باید 90% یا کمتر باشد.
دمای نگهداری یا انبارداری این اینورتر بین 20- تا 65 درجه سانتی گراد باشد.
خازن اصلاح ضریب توان، دمپ کننده های جرقه های و RFI فیلتر در خروجی استفاده نکنید.
جهت گردش موتور با طریقه اتصال به u,v,w درایو ارتباط دارد.
Important User Information
مورد بعدی که در دفترچه منوآل ها از اهمیت بالایی برخوردار است این بخش است. در این قسمت در یک جدول به طور خلاصه عنوان و خلاصه ای از هر بخش درایو توضیح داده شده است. برای مثال در فصل پنجم پارامترهای درایو برای تنظیم لیست شده اند.

عناوین هر بخش منوآل درایو

Table of Contents (فهرست مطالب)
این قسمت در استفاده از دفترچه راهنما بسیار کمک میکند و به نوعی شاه کلید استفاده از آن است. همه ما برای پیدا کردن یک موضوع در زمان خواندن یک کتاب به فهرست آن رجوع کنیم تا سریعتر موضوعی که دنبالش هستیم را پیدا کنیم. در این بخش ما از تعداد فصل، عنوان، قسمت های مختلف و شماره صفحه هر بخش مطلع می شویم. به عنوان مثال برای پیدا کردن حالت های فرکانسی درایو IG5A به بخش هفتم توابع اساسی بخش 7.1 مراجعه میکنیم که به همین موضوع پرداخته است. پس قبل از اینکه منوآل هر درایوی را شروع به مطالعه کنیم حتما این بخش را یه مرور کنیم تا با قسمت های مختلف آن آشنا شویم. این کار هم در سرعت پیدا کردن عیب و هم در تسلط به بخش های درایو به ما کمک میکند.

فصل اول اطلاعات و احتیاطات اساسی (BASIC INFORMATION & PRECAUTIONS)
در این بخش پلاک درایو قرار دارد که اطلاعات اساسی و پایه هر درایو مثل نوع اینورتر، رنج توان ورودی، رنج توان خروجی، جریان و فرکانس خروجی، توان ظاهری اینورتر و بارکد و شماره سریال آن مشخص شده اند. در زیر پلاک جدولی وجود دارد که مشخص کرده کد اینورتری که آمده است به چه معناست.

پلاک اینورتر در دفترچه راهنما

مشخصات توان روی پلاک اینورتر

Product Details
این بخش جزئیات محصول را معرفی میکند. اینکه هر قسمت از این اینورتر شامل چه قسمت هایی است یا نامش چیست در این بخش مشخص شده است.

Product assembling & disassembling
قسمت بعدی از فصل اول طریقه باز و بسته کردن اینورتر و شیوه ی صحیح برداشتن قاب بالایی درایو یا تعویض فن اینورتر را آموزش داده است که از صدمه خوردن به درایو جلوگیری شود.

قاب بالای درایو

تعویض فن اینورتر

فصل دوم نصب و سیم کشی (INSTALLATION & WIRING)
در ابتدای این فصل پیرامون دمای اطراف محل نصب اینورتر توضیحاتی داده شده است که دما در 5 سانتی متری درایو نباید از 50 درجه بالاتر برود چون امکان ذوب کردن کیسینگ یا قاب درایو می شود. در ادامه به طریقه ی نصب درایو مثل فاصله آن از چهار طرف در تابلو برق قرار دادن فضای خالی برای سیستم خنک کاری و فن درایو پرداخته شده است. توجه به این نکته که خنک کاری در این درایو ها اهمیت بسیار دارد چون سرمایش این درایو ها از طریق فن است و اگر اینورتر ها به صورت عمودی روی هم نصب شوند همانطور که در عکس زیر مشخص شده امکان خنک کاری از آن ها گرفته شده و ممکن است باعث سوختن شود.

طریقه نصب اینورتر

نحوه صحیح و هشداری نصب درایو

محصولات پیشنهادی: فروش اینورتر آسانسور
Dimensions
این بخش به ابعاد فیزیکی هر یک از مدل های این درایو در کیلووات های مختلف می پردازد. این بخش برای افرادی که خود اینورتر در دسترس نیست و میخواهند ابعاد درایو را در تابلو برق در بیاورند بسیار کاربردی است. از طول و عرض و ارتفاع داریو تا فاصله ی پیچ ها در این بخش گفته شده است.

سیم کشی ترمینال های کنترل

در ابتدای این بخش به شیوه ی سیم کشی ترمینال های کنترل را به تصویر کشیده است. و در ادامه به سیم کشی ترمینال های قدرت و مدار داخلی هر مدل از اینوترهای مدل ig5a را بر اساس کیلووات مشخص شده است. یکی دیگر از جدول هایی که در این بخش گذاشته شده نحوه چیدمان ترمینال های قدرت و انتخاب سیم و کابل مناسب در هر رنج توانی است. توجه به مقادیر این جدول در انتخاب سیم و کابل، پیچ و گشتاور لازم برای بستن ترمینال های قدرت بسیار کمک می کند.

انتخاب سیم و کابل مناسب در نصب اینورتر

همین جدول با کاربری مشابه در قسمت Control terminal specification قرار داده شده است با این تفاوت که برای ترمینال های فرمان و کنترل اینورتر می باشد. مشابه این جداول تقریبا در اکثر دفترچه منوال ها در مدل ها و برند های دیگر اینورتر هم وجود دارد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/602/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7-user-manual

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۳:۳۱ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

موتور تک سیلندر چیست؟

موتور تک بنزینی جایگزینی مناسب برای الکتروموتور به شمار میرود در زمانی که برق مناسب برای راه اندازی الکتروموتور وجود نداشته باشد. موتورهای بنزینی از جمله موتورهای احتراق داخلی است که به وسیله جرقه مشتعل می شوند.

این موتورها طوری طراحی شده اند که نیروی محرکه خود را از احتراق سوخت درون سیلندر بگیرند. در بیشتر موتورهای بنزینی سوخت و هوا قبل از ورود به سیلندر پیش آمیخته شده و سپس وارد محفظه احتراق می شوند.

مرحله پیش آمیختگی سوخت و هوا در تجهیزی با نام کاربراتور انجام می شود. البته امروزه اکثر موتورها دارای تجهیز الکترونیکی به نام انژکتور است که با دقت بیشتری سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می کند.

با توجه به هزینه های بالای نصب انژکتور در موتورهای کوچک (تک سیلندری) معمولا از کاربراتور استفاده می شود.

تاریخچه موتور بنزینی
اولین موتور بنزینی کاربردی در سال 1876 توسط نیکولاس آگوست اتو ساخته شد اگر چه تلاش های بسیاری قبل از این محقق توسط اتین لنویر، سیگفرید مارکوس، جولیوس هوک و جورج برایتون انجام شده بود. برای دریافت مشخصات بیشتر در مورد موتور تک بنزینی و دیزلی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

نسبت تراکم
در موتورهای احتراق داخلی یکی از پارامترهای بسیار مهم در کیفیت احتراق، نسبت تراکم هوا و سوخت در محفظه احتراق است. با توجه به اینکه هر ماده سوختی دارای نرخ احتراق متفاوتی است، موتورهای بنزینی معمولا دارای زمان بندی و طراحی متفاوتی نسبت به موتورهای دیزلی (سوخت دیزل) است.

به طور کلی موتورهای بنزینی دارای نسبت تراکمی بین 1:10 تا 1:13.5 است. این عدد به این معناست که به ازای هر واحد سوختی، باید 10 تا 13.5 واحد هوا وارد محفظه احتراق شود تا احتراق بازدهی لازم را داشته باشد.

افزایش نا مناسب نسبت تراکم موجب عامل مخربی به نام ضربه می شود. ضربه می تواند آسییب های جدی به پیستون و سیلندر موتور وارد کند. سوخت های دارای اکتان بالا معمولا نسبت های تراکم بالاتری را ایجاد می کنند زیرا این مدل از سوخت ها آهسته تر می سوزند و نرخ انبساط آن ها نیز پایین تر از سوخت های اکتان پایین است.

عملکرد موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور DC
سرعت و بازدهی موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی دارای سرعت چرخشی بالاتری نسبت به موتورهای دیزل است. دلیل این موضوع پیستون های سبکتر و طراحی بهینه میل لنگ و اتصالات آن است. همچنین دلیل دیگر این موضوع می تواند احتراق سریع تر سوخت های بنزینی نسبت سوخت های دیزلی باشد. اما یکی از معایب موتورهای بنزینی بازدهی کمتر آن ها نسبت به موتورهای دیزلی است. دلیل این موضوع نسبت تراکم پایین تر موتورهای بنزینی نسبت به موتورهای دیزلی است. به طور معمول موتورهای بنزینی دارای بازدهی حرارتی در حدود 20% است که این عدد تقریبا نصف موتورهای دیزلی است. اگرچه موتورهای بنزینی امروزی با توجه به بهینه سازی هایی که انجام دادند مقدار بازدهی حرارتی را تا حد قابل قبولی افزایش دادند.

کاربردهای موتور بنزینی
موتورهای بنزینی دارای کاربردهای گسترده ای است که تعدادی از آن ها عبارتند از:

اتومبیل ها
موتورسیکلت ها
هواپیماها
قایق های موتوری
موتورهای کوچک مانند ژنراتورها برقی، ماشین چمن زنی و اره برقی
بسیاری از موتورهای بنزینی قبل از گسترش موتورهای دیزلی در بسیاری از ماشین های بزرگ مانند اتوبوس ها، کامیون ها و حتی لوکوموتیوها استفاده می شد.

موتور تک بنزینی

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/365/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%DA%A9

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۹:۰۲ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

ست کنترل چیست؟

ست کنترل که به نام کلید اتومات دیجیتال (Automatic Digital Switch) نیز معروف است، دستگاهی است که به منظور کنترل جریان آب و تنظیم روشن و خاموش کردن پمپ و فشار آب مورد استفاده قرار می گیرد. ست کنترل در واقع وسیله ای است که نصب آن در کنار پمپ آب ضروری است و در مواردی با تعداد طبقات تا 3 الی 4 طبقه استفاده می شود. ست کنترل جایگزین کلید اتومات و منبع انبساط در سیستم پمپاژ آب ساختمان های با طبقات کم است که استفاده از آن بسیار کارآمد است.

ست کنترل پنتاکس

اهمیت استفاده از ست کنترل
در صورت نبود ست کنترل، فشار آب خروجی پمپ نوسانات زیادی پیدا می کند و این اتفاق به مرور صدمات و آسیب هایی به دستگاه پمپ و سیستم لوله کشی ساختمان وارد می کند. استفاده از ست کنترل به دلیل کنترل تعداد دفعات قطع و وصل پمپ، راندمان سیستم پمپاژ آب را افزایش داده و همچنین طول عمر پمپ را افزایش می دهد. اما زمانی نتیجه دلخواه را خواهید گرفت که با نحوه نصب ست کنترل روی پمپ آشنا باشید. در ادامه به مزایا و معایب ست کنترل آشنا شوید.

مزایا ست کنترل
نصب ساده و آسان
ابعاد کوچک و اشغال فضای کم
قیمت مناسب
طول عمر بالا
تنظیم راحت و سریع
مناسب و کاربردی برای ساختمان ها با طبقات کم
مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف (از لحاظ رطوبت)
جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ
عدم نیاز به منبع تحت فشار
تنظیم کننده اتومات فشار آب
معایب ست کنترل
در صورت نبود فشار آب ورودی غیرکاربردی هستند
اکثر مدل های آن فقط در ساختمان های با تعداد طبقات کم مورد استفاده قرار می گیرد.
در کاربردهای پمپاژ آب چاه ها، استخرها که فشار آب ورودی آن کمتر از 0.5 بار است، مناسب نیست.
انواع ست کنترل
ست کنترل انواع مختلفی دارد و بسته به کاربرد و نوع دستگاه یا سیستمی که قرار است کنترل شود، متفاوت هستند و باید با تنظیم ست کنترل آن آشنا باشید. مهمترین مدل‌ ست کنترل که در بازار ساخته شده اشاره می کنیم:

1) ست کنترل ساده
این ست کنترل قابلیت تنظیم فشار را ندارد و فقط در یک فشار ثابت و استاندارد تعیین شده کار می کنند. این ست کنترل برای تعداد طبقات کم و به همراه پمپ های تا توان 0.5 اسب می تواند استفاده شود.

2) ست کنترل با پیچ تنظیم
ست کنترل با پیچ تنظیم یا همان ست کنترل هیدروماتیک قابلیت تنظیم فشار در مقادیر مختلف را دارد. این ست کنترل همراه با پمپ های نوع بشقابی و جتی تا توان 1 اسب بکار می رود و برای تعداد طبقات بیشتر مناسب نیست؛ به دلیل اینکه با بیشترشدن طبقات تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ توسط این ست کنترل زیاد می شود و به مرور به پمپ آسیب و طول عمر آن را کم می کند.

3) ست کنترل با پیچ تنظیم و هیدروتانک
ست کنترل با هیدروتانک همانند نوع قبلی قابلیت تنظیم فشار را دارد و علاوه بر پیچ تنظیم فشار دارای یک منبع تحت فشار باد است. که این منبع به منظور جلوگیری از خاموش و روشن شدن زیاد پمپ و انتقال آب با فشار بیشتر به طبقات بالاتر ساختمان بکار می رود. به دلیل وجود منبع تحت فشار در ست کنترل هیدروتانک این ست کنترل در مواردی از پمپ های با توان بالاتر از 1.5 اسب و مواردی که تعداد شیرآلات خروجی زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزا ست کنترل
بطور کلی ست کنترل از اجزا و قطعات زیر تشکیل شده است که در شکل زیر نمای انفجاری از یک ست کنترل نمایش داده شده است.

بدنه
پنل بورد
دیافراگم
پیچ تنظیم فشار
گیج فشار
فنر
اجرای ست کنترل

نحوه عملکرد ست کنترل
در شکل زیر نمایی برش خورده از یک ست کنترل را می توانید مشاهده کنید. در ادامه مطابق با این شکل نحوه عملکرد ست کنترل شرح داده خواهد شد.

نحوه عملکرد ست کنترل

در قسمت پایینی شیر یک طرفه ورودی ست کنترل وجود دارد که در واقع فشار آب پمپاژ شده توسط پمپ، این شیر را باز کرده و آب وارد محفظه ست کنترل می شود. حال با توجه به فشار آب وارد شده به محفظه میانی ست کنترل فنر ارتجاعی جمع می شود و در نتیجه صفحه دیافراگم حرکت می کند. صفحه دیافراگم بر روی محور اصلی ست کنترل متصل است. و حرکت دیافراگم به بالا و پایین باعث جابجایی محور اصلی که میله ای مغناطیسی است، می شود.

در بورد مدار ست کنترل قطعه ای الکترونیکی به اسم ریدرله وجود دارد که بالا و پایین رفتن میله مغناطیسی و نزدیک و دور شدن میله به این قطعه باعث قطع و وصل شدن اتصال پایه های ریدرله می شود که این کار عامل فرمان روشن و خاموش شدن پمپ توسط بورد مدار است. در انتها و در خروجی نیز که حالت پیستونی دارد با پایین آمدن آن شیر باز شده و آب داخل محفظه خارج می شود. این شیر حالت آهنربایی دارد و فرمان باز و بسته شدن آن توسط ریدرله دومی که در مدار قرار گرفته انجام می شود. در شکل زیر بورد ست کنترل را به همراه محل قرارگیری ریدرله نشان داده شده است.

محل قرار گیری ریدرله در ست کنترل

ست کنترل های موجود در کالاصنعتی

شرکت کالاصنعتی عامل فروش انواع ست کنترل در برندهای مختلف ایرانی و خارجی است. جهت و شما میتوانید بهترین مارک ست کنترل پمپ آب را مشاهده کنید و در صورت نیاز مشاوره با کارشناسان فروش کالاصنعتی تماس حاصل فرمائید. در زیر برخی از ست کنترل های با کیفیت و از برندهای معتبر که در سایت کالاصنعتی موجود است را می توانید مشاهده کنید.

مدل ست کنترل ایرانی/ خارجی تصویر ست کنترل
ست کنترل پنتاکس هیدروماتیک H1 خارجی ست کنترل پنتاکس هیدروماتیک H2
ست کنترل پنتاکس هیدروماتیک H2 خارجی ست کنترل پنتاکس هیدروماتیک H2
ست کنترل استریم PC19 خارجی ست کنترل استریم PC19
ست کنترل پنتاکس هیدروتانک H1 خارجی ست کنترل پنتاکس هیدروتانک H1
ست کنترل استریم PC12 خارجی ست کنترل استریم PC12
ست کنترل یوسفی ایرانی ست کنترل یوسفی
ست کنترل استریم PC13 خارجی ست کنترل استریم PC13
ست کنترل لئو خارجی ست کنترل لئو
ست کنترل هیدروتانک استریم خارجی ست کنترل هیدروتانک استریم
ست کنترل BRIO TANK خارجی ست کنترل BRIO TANK
جمع بندی

در این مقاله ابتدا دستگاه ست کنترل تعریف شد و ضرورت استفاده از آن در نصب پمپ آب خانگی جهت بهبود عملکرد سیستم پمپاژ آب و کنترل فشار و خاموش و روشن شدن پمپ بیان شد. در ادامه مزایا و معایب ست کنترل و انواع آنها که شامل ست کنترل ساده، ست کنترل با پیچ تنظیم و ست کنترل هیدروتانک است توضیح داده شد و اجزای مختلف ست کنترل نیز نام برده شد. در انتها نحوه عملکرد ست کنترل و نقش هر کدام از اجزای داخلی آن شرح داده شد. زمانی شما میتوانید بیشترین استفاده را از ابزار داشته باشید که به خوبی با آن آشنا باشید. در صورتی که قصد خرید پمپ آب و دستگاه ست کنترل را دارید میتوانید با کالا صنعتی در تماس باشید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1857/%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۱:۲۴ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

محفظه حلزونی پمپ خود مکش

محفظه از نوع دابل و لوت (دو حلزونی) بوده و هنگامی که پمپ در حال کار است، مشابه هر محفظه ی دو حلزونی دیگر عمل می کند. گرچه با خاموش شدن پمپ، مایع از پمپ و خط مکش تخلیه می شود، اما مقداری از مایع همواره درحلزونی واقع درپایین محفظه باقی می ماند.

در زمان راه اندازی مجدد پمپ، حلزونی پایینی به عنوان ورودی پروانه عمل می کند. همچنان که مایع از حلزونی پایینی به سمت پروانه حرکت می کند، دو اتفاق رخ می دهد.

مایع قسمت های مختلف نشت بند را طی چرخه هواگیری مرطوب نگه می دارد تا سطوح آب بندی به صورت خشک کار نکنند.
مایع به درون حلزونی بالایی حرکت کرده و هوا را به سمت خروجی پمپ هدایت می کند. حذف هوا از پمپ باعث ایجاد خلاء در مکش پمپ شده و باعث کشاندن مایع تا خط مکش می گردد. این فرآیند که به عنوان"چرخه هواگیری" شناخته می شود، تا زمانیکه مایع تا خط مکش بالا و به درون چشمه پروانه برود،ادامه خواهد یافت. بعد از تکمیل فرآیند هواگیری، پمپ مشابه هر پمپ سانتریفیوژ هواگیری شده ی دیگری شروع به کار می کند.

کامل شدن چرخه ی هواگیری بر اساس اندازه ی پمپ و حجم خط مکش معمولا از3 تا 10 دقیقه زمان می برد. بیشینه میزان بالابری نیز توسط حداکثر میزان خلا که پمپ درطول چرخه هواگیری ایجاد می کند، تعیین می شود. Suction Lift برای اکثر پمپ های خودمکش نباید بیشتر از20 تا 25 فوت آب باشد. پمپ خودمکش معمولا به جریانی در حدود 3000 گالن بردقیقه محدود شده اند، اگرچه سازندگان مختلفی نیز هستند که مقدار جریان هایی تا حدود 6000 گالن بر دقیقه نیز ارائه می کنند.

کاربرد پمپ خودمکش
با توجه به دشواری های مربوط به تخلیه حوضچه ای پر از مایع کثیف، خورنده و ساینده، میتوان گفت استفاده از یک پمپ خود راه انداز یا پمپ خود مکش یکی از بهترین راه حل ها در این زمینه بوده و به احتمال زیاد، تنها گزینه ای است که دردسرهای ناشی از تعمییرات و نگهداری را به حداقل می رساند.

دلیل این موضوع نیز به نوع پیکر بندی این پمپ بر میگردد که در آن فقط بخش های در تماس با مایع حوضچه، لوله مکش، محفظه ی پمپ، پروانه و محفظه ی نشت بندی می باشند. این موارد همه اجزایی هستند که به آسانی می توانند با مایعات کثیف در ارتباط باشند. هیچ نوع اجزای متحرک اعم از موتوری که تحت تاثیر رطوبت واقع شود و یا یاتاقانی که در تماس با مایع قرار گیرد، در پایین حوضچه واقع نشده است. همچنین به هیچ منبع خلا خارجی نیز برای انجام هواگیری نیاز نیست.

معایب پمپ خود مکش
تنها اشکالات یک پمپ خودمکش یا خود راه انداز را می توان هزینه ی بالاتر آن نسبت به موارد جایگزینی چون Column Sump Pump ( به دلیل داشتن محفظه ی بزرگ) و همچنین، وجود محدودیت هایی در زمینه ی حداکثر مقدار جریان و ارتفاع مکش دانست. اغلب اوقات مزایای این نوع پمپ، کاستی ها و اشکالات آن را تحت الشعاع قرار می دهد. از این رو، استفاده از این نوع پمپ به عنوان پمپ حوضچه (در کاربرد های سنگین ) بسیار رایج می باشد. همچنین، استفاده از آن ها به عنوان پمپ آبگیری در صنایع و سایت های ساخت و ساز نیز بسیار متداول است.

برای مورد آخر یعنی سایت های ساخت و ساز، نمونه هایی از این پمپ ها با قابلیت حمل و نقل آسان وجود دارند که به صورت skid mounted بوده و به همراه موتور محرک گازوئیلی و تعدادی پروانه که برای جابه جایی مواد جامد بزرگ طراحی شده اند، عرضه می شوند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/97/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۸:۴۰ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

گیربکس پولادین پارت

قیمت گیربکس پولادین پارت
قیمت گیربکس پولادین پارت با توجه به تیپ گیربکس، گشتاور خروجی، نسبت دنده و سایر مشخصات فنی آن تغییر می کند. به طور کلی قیمت گیربکس های سایز بزرگتر مانند ZG7 پولادین پارت بیشتر از گیربکس های سایز کوچکتر است. اما با این حال، گیربکس های پولادین پارت به نسبت محصولات هم رده خود از قیمت مناسب تری برخوردارند. در حال حاضر محدوده قیمت گیربکس پولادین پارت از حدود 3 میلیون تومان تا نزدیک 70 میلیون تومان است؛ برای اطلاع از قیمت دقیق گیربکس پولادین پارت به وبسایت کالا صنعتی مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در جدول زیر لیست قیمت گیربکس پولادین پارت را در تاریخ شهریور 1402 مشاهده می کنید؛ همانطور که گفته شد برای اطلاع از قیمت دقیق این گیربکس ها باید با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

گیربکس پولادین پارت یکی از نشان‌ های تجاری خوب در صنعت ساخت گیربکس هلیکال به شمار می‌رود. یکی از بهترین مزایای این برند تجاری خدمات پس از فروش پیگیرانه و متعهدانه می‌باشد که بسیار با ارزش است. وب‌سایت کالا صنعتی با افتخار به ‌عنوان نمایندگی گیربکس پولادین پارت این آمادگی را دارد که سفارش ‌های مربوط به این نشان تجاری معتبر را به فروش رسانده و مشاوره رایگان دهد.

گیربکس پولادین

گیربکس پولادین پارت در حال حاضر الکتروگیربکس سری G یا همان گیربکس هلیکال شافت مستقیم را تولید می‌کند. کارخانه این شرکت در تهران واقع است و به سراسر ایران امکان ارسال دارد. تولید گیربکس هلیکال در سایز و توان دلخواه شما نیز به ‌صورت سفارشی امکان‌پذیر است. البته باید توجه داشت که گیربکس صنعتی مورد نظر در رنج تولیدات این شرکت قرار داشته باشد. مدیریت جوان و با اخلاق این مجموعه علاوه بر جلب اعتماد مشتریان، همواره پاسخگو بوده و خدمات شایانی به صنعت ایران کرده است. برای مشاوره تخصصی گیربکس هلیکال پولادین پارت با کارشناسان فروش در تماس باشید. گیربکس هلیکال پایه دار یکی از انواع پرمصرف گیربکس در صنعت به شمار میرود. راندمان بالا و عمر طولانی از مزایای این گیربکس به شمار میرود. علاوه بر این قطعات، لوازم جانبی و دنده های گیربکس پولادین پارت را می توانید بنا به درخواست تهیه بفرمایید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/406/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%BE%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۵:۵۵ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

یاتاقان چیست؟

وظیفه ی یاتاقان ها نگهداری راستای صحیح شفت در برابر بارهای شعاعی و محوری وارد بر آن می باشد. یاتاقان ها در حقیقت تکیه گاه شفت هستند به یاتاقان هایی که موقعیت شعاعی شفت را حفظ میکنند یاتاقان های شعاعی یا ردیال بیرینگ گفته می شود.

یاتاقان شعاعی یا ردیال بیرینگ

یاتاقان کف گرد
به یاتاقان هایی که موقعیت محوری شفت را حفظ می کنند یاتاقان های کف گرد یا تراست بیرینگ گفته می شود.

یاتاقان محوری

یاتاقان شعاعی محوری
یاتاقان های شعاعی محوری یاتاقان هایی هستند که تحمل بار را در دو جهت شعاعی و محوری دارا هستند. بار وارد بر شفت از راه اجزای از یاتاقان که دارای تماس لغزشی و یا تماس غلطشی هستند انتقال می یابد.

یاتاقان شعاعی و محوری

دسته بندی یاتاقان
بنابراین از لحاظ نحوه تماس اجزای تحمل کننده بار میتوان یاتاقان ها را به دو دسته تقسیم نمود :

یاتاقان های غلطشی
یاتاقان های لغزشی
در تماس لغزشی اصطحکاک وجود دارد و در تماس غلطشی اصطحکاک وجود ندارد از این رو رول بیرینگ ها یاتاقان های بدون اصطحکاک و اسلایدینگ بیرینگ ها یاتاقان های با اصطحکاک نامیده می شوند. ژورنال بیرینگ ها یکی از انواع یاتاقان های شعاعی می باشند که از ژورنال و آستین تشکیل می شوند. ژورنال بخشی از شفت است که داخل آستین قرار می گیرد. آستین بر روی ژورنال سوار می شود و ثابت است. آستین استوانه ای شکل بوده و به صورت یک تکه و یا چند تکه ساخته می شود. ژونال بیرینگ ها انواع مختلفی دارند در یک نمونه از آن داخل آستین را با برنز یا بابیت روکش میکنند که به آن بیرینگ های بابیتی گفته می شود. یاتاقان های بوشی دسته ی دیگر از یاتاقان های ژورنال می باشد در این دسته آستین فاقد دسته ای از بابیت بوده و ظاهری شبیه به یک بوش را دارد.

یاتاقان غلطشی چیست؟
یاتاقان های غلطشی یاتاقان های بدون اصطحکاک یا آنتی فیکشن بیرینگ نامیده می شوند عضو غلطان و و تحمل کننده بار شعاعی یا محوری در این دو بیرینگ ساچمه و غلطک می باشند. این دو نوع یاتاقان از حلقه بیرونی یا اودر کونز، حلقه درونی یا اینر کونز، ساچمه یا غلطک و محفظه نگه دارنده تشکیل شده است. محفظه نگهدارنده باعث می شود که ساچمه ها به هم نچسبند و در یک محل تجمع نکند. در بیشتر موارد حلقه بیرونی در محل نصب خود محکم است و نمیچرخد حلقه درونی به محور محکم میشود و با حرکت شفت می چرخد. تمام یاتاقان های ضد اصطحکاک یا از نوع ساچمه ای می باشند و یا غلطکی هستند. سطح تماس غلطک از سطح تماس ساچمه بیشتر است. از این رو یاتاقان های غلطکی به لحاظ سطح تماس بزرگتر بار بیشتری را میتواند تحمل کنند.

یاتاقان های ضد اصطحکاک

یاتاقان در پمپ افقی
در پمپ افقی که در هر دو سر محور یاتاقان قرار می گیرد ، یاتاقان ها معمولا با نام های یاتاقان داخلی و یاتاقان خارجی شناخته می شود. یاتاقان داخلی بین پوسته و کوپلینگ قرار می گیرد. در پمپ اورهنگ یاتاقان بندی محور در یک سمت پروانه قرار می گیرد. در این حالت به نزدیک ترین یاتاقان به پروانه یاتاقان داخلی و به یاتاقانی که دور از پروانه است یاتاقان خارجی گفته می شود.

یاتاقان ها درون محفظه یاتاقان یا همان هوسینگ نصب می شوند. این محفظه ممکن است به پوسته متصل شود و یا به طور یکپارچه با آن ریخته گری شود. نگهداری و ذخیره روانکار لازم برای عملکرد بی نقص یاتاقان ها یکی از وظایف محفظه یاتاقان هاست. یاتاقان ها نیاز به وسیله خنک کننده دارند تا گرمای تولید شده در آن ها و یا گرمای ناشی از سیال پمپ شونده به خارج از محفظه یاتاقان منتقل شود تا به این ترتیب دمای روانکار و یاتاقان ها در حد مناسب قرار گیرد. برای این منظور از واتر جکر استفاده می شود. جکر در دور هوسینگ بیرینگ قرار می گیرد و آب جهت خنک کاری از داخل آن عبور می کند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/167/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۰:۴۸ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)