بک لینک -

وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار

 صنعت روز صنعت روز .

صنعت روز

ساختار و اجزای گیربکس سایکلو

گیربکس سایکلو از 6 جزء اصلی تشکیل شده که عبارت‌اند از:

  1. شفت ورودی سرعت بالا
  2. بلبرینگ های خارج از مرکز 
  3. دیسک سیکلوئیدی
  4. پین و بوش ها
  5. میل بادامک (رولر) و بادامک ها
  6. شفت خروجی سرعت پایین

قیمت گیربکس سایکلو
با توجه به اینکه گیربکس سایکلو یکی از کالاهایی وارداتی است ممکن است در بازار قیمت های متفاوتی داشته باشد؛ اما با صرف نظر از اینکه این گیربکس یک مصول وارداتی است قیمت گیربکس سایکلو به عواملی دیگر نیز بستگی دارد.از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

برند گیربکس: برخی از برندها به واسطه سال‌ها تجربه، طراحی خاص و استفاده از تکنولوژی‌های بروز، اعتبار بیشتری نزد مشتریان یافته و محصولات گران‌تری نیز دارند.
سایز گیربکس: گیربکس‌های سایکلو در انواع و اندازه‌های مختلفی تولید شده و هرکدام برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند. قیمت گیربکس‌هایی که برای کاربردهای سنگین و توان‌های بالا طراحی شده‌اند، بیشتر خواهد بود.
نحوه نصب: گیربکس‌های سایکلو در دو نوع پایه‌دار و فلنج‌دار تولید می‌شوند؛ گیربکس‌های فلنج‌دار قیمت بیشتری نسبت به گیربکس‌های پایه‌دار دارند.
خرید گیربکس سایکلو
بهترین برندهای گیربکس سایکلو در بازار ایران، گومائو چین و سومیتومو ژاپن هستند و هنگام خرید گیربکس سایکلو باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا از انتخاب گیربکس مناسب اطمینان حاصل شود. برای این منظور، تمام نیازهای کاربرد را سنجیده و سپس بر اساس آن‌ها اقدام به خرید نمایید. برخی از مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید گیربکس سایکلو باید در نظر گرفت، عبارت‌اند از:

توان موتور: گیربکس باید با توان الکتروموتور سازگاری داشته باشد؛ درصورتی‌که موتور مناسب برای گیربکس انتخاب نشود، امکان سوختن موتور یا آسیب‌دیدن گیربکس وجود دارد.
نسبت تبدیل گیربکس: برای دستیابی به دور و گشتاور خروجی مورد نظر، باید گیربکسی با نسبت تبدیل درست انتخاب کنید.
ظرفیت بار: یکی دیگر از ملاحظات مهم هنگام خرید گیربکس سایکلو، ظرفیت بار آن است. ظرفیت بار، حداکثر میزان گشتاوری است که گیربکس بدون شکست یا آسیب‌دیدگی تحمل می‌کند.
راندمان: راندمان نیز از جمله عوامل مهم در انتخاب گیربکس است؛ منظور از راندمان، میزان انتقال نیروی بدون تلفات از شفت ورودی به خروجی است.
سایز و ابعاد گیربکس: اندازه گیربکس نیز از جمله عواملی است که هنگام خرید باید در نظر گرفت؛ به‌خصوص برای کاربردهایی که برای نصب گیربکس دارای محدودیت فضا هستند.
قیمت: در نهایت، یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید گیربکس سایکلو باید در نظر گرفت، هزینه و قیمت محصول است.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/370/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88-cyclo

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۷:۲۱ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

مقایسه ویژگی های فنی پمپ بشقابی و پمپ جتی

در سال‌ های اخیر به‌ دلایل متعددی از جمله بالا رفتن جمعیت، گسترش صنایع و کارخانجات، توسعه چشمگیر شهرنشینی و آپارتمان‌ نشینی با مشکلات متعددی از جمله تأمین و توزیع آب مواجه شده‌ایم. در بین این مشکلات، پمپاژ و تأمین آب ساختمان‌ های مرتفع پررنگ‌ تر است.

چرا انتخاب صحیح پمپ خانگی اهمیت بالایی دارد؟
متأسفانه انتخاب پمپ نامناسب علاوه بر ایجاد اخلال در کارهای روزانه، هزینه‌ های زیادی را برای مصرف کننده و مشکلاتی را نیز برای فروشنده ایجاد می‌کند. در این مقاله از کالا صنعتی به بررسی تفاوت‌ های موجود بین پمپ‌ های‌‌ بشقابی و جتی، نحوه عملکرد و انتخاب آن‌ ها پرداخته می‌شود تا شما مصرف کننده محترم بتوانید بر اساس نیاز و شرایط خود بهترین نوع پمپ را انتخاب کنید و در صورت نیاز. پمپ‌ های آب جتی و بشقابی از جمله پرفرو‌ش‌ ترین و مهم‌ ترین پمپ‌ های آب خانگی می‌ باشند. هدف از این مقاله معرفی پمپ‌ هایی با دبی (آبدهی) و هد (ارتفاع) زیاد برای مصارف خانگی است. ضمن انجام این مقایسه، چهار نوع از برند‌های پرمصرف شامل لیو، استریم، الکتروژن و پنتاکس در دو مدل بشقابی و جتی و در توان 1 اسب معرفی و مقایسه می‌ شوند.

انتخاب صحیح پمپ آب خانگی

پمپ آب جتی چیست؟
پمپ‌ های جتی که در زیر مجموعه پمپ‌ های گریز از مرکز قرار دارد و در دو نوع کم عمق و عمیق وجود دارد، علاوه بر مصارف گسترده خانگی، برای پمپاژ آب در مناطقی که چاه عمیق وجود دارد مناسب است.

ویژگی های پمپ آب جتی
این نوع از پمپ‌ ها، به صورت خود مکش است و می‌تواند بدون لوله کشی خاص، آب را از عمق زیاد به بالا پمپاژ کند. در هنگام کمبود آب در چاه و ورود ناخواسته هوا به دهانه مکش، یک پمپ جتی می‌تواند به فعالیت خود ادامه داده و آسیب نبیند. این پمپ‌ ها به دلیل مجهز بودن به جت اکسیژن که مانند یک انژکتور عمل می‌کند، صدای بیشتری نسبت به مدل بشقابی تولید می‌کند.

پمپ آب بشقابی چیست؟
در طرف مقابل پمپ‌ های نوع بشقابی در دو مدل پمپ جا به جایی مثبت و مدل پمپ گریز از مرکز وجود دارند. یک پمپ بشقابی از نوع گریز از مرکز برای سیالات با گرانروی پایین توصیه می‌شود. در یک پمپ بشقابی جابجایی مثبت با افزایش عمق، آب کمتری پمپاژ می‌شود و ظرفیت آبدهی کاهش محسوسی دارد.

ساختار پمپ بشقابی
طراحی ساختار پمپ‌ های نوع بشقابی بسیار ساده است. پروانه به صورت مستقیم به محور اصلی متصل است و توسط موتور هدایت می‌شود. لازم به توضیح است پروانه و پخش کننده دو قسمت اصلی پمپ بشقابی به حساب می‌آیند. پمپ نوع بشقابی دارای طراحی ساده است و پیچیدگی‌ های پمپ گریز از مرکز جتی را ندارد. پروانه پمپ بشقابی معمولا از جنس استیل ضد زنگ، برنز و چدن است. جریان سیال وارد پروانه می‌شود و سپس پمپاژ می‌شود. اما پمپ جتی علاوه بر پروانه دارای یک پخش کننده است. در پمپ نوع جتی زمانی که آب وارد پمپ می‌شود سرعت آن افزایش می‌یابد که این سرعت برابر افزایش فشار سیال است.

محصولات پیشنهادی:قیمت لوازم جانبی پمپ
مقایسه تفاوت های پمپ آب جتی و بشقابی
برای درک بهتر مهمترین تفاوت بین این دو نوع پمپ، ابتدا نمودارهای همپوشانی پمپ آب جتی لیو 1 اسب مدل AJm75 و پمپ آب بشقابی لیو 1 اسب مدل ACm75 در شکل زیر مقایسه شده است. همانطور که در شکل مشخص است در مدل بشقابی، آبدهی در بازه 0 تا 100 لیتر بر دقیقه و هد در بازه 16 تا 36 متر تغییر می‌کند. در طرف مقابل آبدهی و هد پمپ جتی به‌ ترتیب در بازه 0 تا 65 لیتر بر دقیقه و هد در بازه 23 تا 40 متر تغییر می‌کند. با مقایسه اعداد می‌توان به این نتایج رسید که پمپ آب بشقابی آبدهی (دبی) بیشتری را تأمین می‌کند ولی پمپ آب جتی ارتفاع بیشتری را برای سیال مورد نظر ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال پمپ بشقابی در هد 33 متر می‌تواند 30 لیتر بر دقیقه آب را تامین کند. اما پمپ جتی تنها 20 لیتر بر دقیقه آبدهی دارد. پس پمپ بشقابی آبدهی بالاتری دارد. همچنین میتوان دریافت که در توان ثابت 1 اسب، پمپ جتی میتواند تا 23 متر آب را پمپاژ کند. ولی پمپ بشقابی فقط توانایی حداکثر 16 متر پمپاژ آب را دارد. پس پمپ جتی هد بالاتری را تامین می‌کند. لازم به ذکر است پمپ‌ های آب لیو در توان‌ های دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید در سایت کالا صنعتی بررسی و خریداری کنید.

 

نوع دیگر پمپ‌ های پر مصرف، پمپ آب استریم است. در شکل زیر نمودارهای همپوشانی پمپ جتی استریم 1 اسب مدل SJET100B و پمپ بشقابی استریم 1 اسب مدل SCP100 مقایسه شده است. لازم به ذکر است پمپ‌ های آب استریم نیز توان‌ های دیگر مانند (5/0، 5/1و 2) تولید می‌شوند که می‌توانید در سایت کالا صنعتی بررسی و خریداری کنید.

پمپ آب جتی و بشقابی

پمپ الکتروژن برند ایرانی است که در کنار پمپ‌ های وارداتی مورد توجه قرار گرفته است. در جداول زیر از دیدگاه آبدهی و ارتفاع مدل بشقابی و جتی با یکدیگر مقایسه شده اند. در مدل بشقابی، آبدهی در بازه 0 تا 90 لیتر بر دقیقه و هد در بازه 20 تا 36 متر تغییر می‌کند. در طرف مقابل آبدهی و هد پمپ جتی به‌ ترتیب در بازه 0 تا 43 لیتر بر دقیقه و هد در بازه 3 تا 52 متر تغییر می‌کند. با مقایسه اعداد میتوان به این نتایج رسید که پمپ آب بشقابی و جتی به‌ ترتیب برای آبدهی بالا و هد بالا مناسب است.

جدول جتی و بشقابی

پدیده‌ ای مشابه را نیز می‌توان در پمپ‌ های پنتاکس مشاهده کرد. در شکل‌ های زیر نمودارهای همپوشانی پمپ آب پنتاکس ایتالیایی بشقابی و جتی با یکدیگر مقایسه شده اند. نوع جتی حداکثر تا 80 لیتر بر دقیقه و بشقابی تا 90 لیتر بر دقیقه قابلیت پمپاژ دارد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/549/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D8%AA%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۱:۲۷ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

گیربکس خورشیدی

قیمت گیربکس خورشیدی
قیمت گیربکس خورشیدی یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید این محصولات است؛ عوامل مختلفی بر قیمت گیربکس خورشیدی اثرگذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

نوع گیربکس: گیربکس‌های خورشیدی در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ از جمله کاهنده یا افزاینده، تک استیج یا چند استیج. قیمت گیربکس‌های چند استیج بیشتر از تک استیج است ولی در مورد گیربکس‌های کاهنده یا افزاینده قیمت تغییر زیادی نمی‌کند. 
مشخصات فنی و سایز گیربکس: هر چه سایز گیربکس بزرگ‌تر باشد، مشخصات فنی آن مناسب کاربردهای سنگین صنعتی بوده و قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.
نوع ورودی و خروجی: گیربکس‌های خورشیدی با ورودی و خروجی‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ ورودی این گیربکس‌ها می‌تواند هالوشفت، سالید شفت یا کتابی (گاردانی) باشد و خروجی نیز بسته به نیاز مشتریان انواع مختلفی دارد. همچنین نحوه اتصال خروجی این گیربکس‌ها با پایه یا فلنج است؛ گیربکس‌های خورشیدی فلنج‌دار ارزان‌تر از پایه‌دار هستند.

برند سازنده: برند تولیدکننده گیربکس نیز در تعیین قیمت آن مؤثر است؛ برندهای معتبر و معروف قیمت بیشتری نسبت به گیربکس‌های کمتر شناخته شده دارند.
میزان لقی: میزان لقی تأثیر زیادی بر قیمت گیربکس دارد؛ گیربکس‌‌هایی که لقی بسیار کمی دارند، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس‌های عادی دارند.
نوع دنده: در گیربکس‌های خورشیدی کوچک، برای کاهش صدا و لقی و همچنین افزایش عمر مفید دستگاه می‌توان از دنده‌های هلیکال به‌جای دنده ساده استفاده نمود که باعث افزایش قیمت گیربکس می‌شود.

تعداد زیادی از تولید کنندگان گیربکس ایرانی و اروپایی، در زمینه ساخت گیربکس های خورشیدی فعالیت می نمایند. از جمله تولیدکنندگان ایرانی گیربکس خورشیدی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

گیربکس اصفهان دور متغیر (شهباز گیربکس)
گیربکس شاکرین
گیربکس توکا طرح صفاهان
و برندهای شناخته شده گیربکس خورشیدی خارجی عبارتند از:

گیربکس خورشیدی رجیانا ایتالیا
گیربکس خورشیدی بونفیلیولی ایتالیا
گیربکس خورشیدی SITI ایتالیا
گیربکس خورشیدی ایلماز ترکیه (سری P)
گیربکس های خورشیدی چینی
گیربکس STM
گیربکس خورشیدی شهباز
گیربکس خورشیدی شهباز یکی از محصولات شرکت شهباز گیربکس پیشرو سپاهان است که در گذشته با نام اصفهان دور متغیر نیز شناخته می‌شد. طراحی محصولات شهباز گیربکس این شرکت بر اساس گیربکس خورشیدی رجیانا ایتالیا است.

گیربکس خورشیدی شاکرین
گیربکس خورشیدی شاکرین یکی از محصولات جدید شرکت گیربکس شاکرین بوده و بر اساس طراحی گیربکس BREVINI ایتالیا تولید می شود. گیربکس‌های خورشیدی این شرکت در سه گروه سبک (سایز 010 تا 320)، سنگین (سایز 300 تا 5000) و فوق‌سنگین (سایز 5000 تا 20000) ارائه می‌شوند.

گیربکس خورشیدی توکا طرح صفاهان
شرکت توکا طرح صفاهان، یکی از تولیدکنندگان ایرانی انواع گیربکس صنعتی است؛ گیربکس خورشیدی توکا طرح بر اساس طراحی گیربکس‌های معروف بونفیلیولی تولید می‌شوند.

گیربکس خورشیدی رجیانا
گیربکس خورشیدی رجیانا ایتالیا یکی از برندهای معروف جهانی است که در زمینه تولید انواع گیربکس صنعتی فعالیت می نماید. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گیربکس خورشیدی، محصولات خود را بر اساس طراحی گیربکس‌ خورشیدی رجیانا تولید می‌کنند.

گیربکس خورشیدی ایلماز
گیربکس ایلماز ترکیه محصولات خود را در سطح جهانی ارائه می‌نماید؛ البته گیربکس‌های خورشیدی ایلماز در ایران فقط به صورت سفارشی قابل ارائه هستند.

وبسایت کالا صنعتی، نماینده فروش و تأمین‌کننده انواع گیربکس خورشیدی از برترین برندهای ایرانی و جهانی است؛ علاوه بر برندهای فوق می‌توانید سایر برندهای جهانی گیربکس خورشیدی را نیز به صورت سفارشی از این مجموعه خریداری نمایید.

انواع گیربکس خورشیدی
گیربکس‌های خورشیدی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هریک برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند. به‌ طور کلی گیربکس‌های خورشیدی را بر اساس عملکرد، نحوه قرارگیری شفت‌ها و نوع خروجی آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/109/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۳:۵۰ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

فلشینگ چیست؟

فلشینگ flushing ﺑﻪ ﺷﺶ روش آوردن ﺳﻴﺎل ﺑﻪ ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی ﻳک ﭘﻤﭗ سانتریفیوژ ﺟﻬﺖ ﺧﻨک ﻛﺎری ﮔﻔﺘﻪ میﺷﻮد.

6 روش فلشینگ
discharge recirculation line

در اﻳﻦ روش ﻳک line ﺟﻬﺖ اﻧﺘﻘﺎل ﻣﺎﻳﻊ ﺧﻨک ﻛﻨﻨﺪه و ﺷﺴﺘﺸﻮ دﻫﻨﺪه ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ از دﻫﺎﻧﻪ discharge ﮔﺮﻓﺘﻪ می ﺷﻮد. ﺳﻴﺎل ﭘﺲ از ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﺧﻨک ﻛﺎری ﻳﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻳک line ﺑﻪ دﻫﺎﻧﻪ suction ﻓﺮﺳﺘﺎده می ﺷﻮد و ﻳﺎ از سوراخ های ﻣﺘﻌﺎدل ﻛﻨﻨﺪه ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻪ دﻫﺎﻧﻪ suction ﺑﺮﮔﺸﺖ داده می ﺷﻮد ﺳﻴﺎل flushing ﻓﺸﺎری ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻓﺸﺎر discharge ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. اﻣﺘﻴﺎز اﻳﻦ روش در ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻮﺿﻮع اﺳﺖ.

یعنی از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺧﻂ ﺷﺴﺸﺘﺸﻮ از discharge ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﻓﺸﺎر ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ زﻳﺎد میﺷﻮد . ﺑﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﻓﺸﺎر ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ، از ﺑﺨﺎر ﺷﺪن ﺳﻴﺎل در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی ﺷﻮد. ﺑﺨﺎر ﺷﺪن ﺳﻴﺎل ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح دوار و ﺛﺎﺑﺖ، ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺎز ﺷﺪن ﺳﻄﻮح و ﻋﺪم ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. اﻣﺎ اﻳﻦ روش زﻣﺎنی ﺗﻮﺻﻴﻪ می شود ﻛﻪ در داﺧﻞ ﺳﻴﺎل ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻮن در صوتی ﻛﻪ در ﺳﻴﺎل ذرات ﺟﺎﻣﺪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ می ﺗﻮاﻧﺪ در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ وارد ﺷﺪه، ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮابی آن ﺷﻮد.

مواد جامد بین سطوح مکانیکال سیل

ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ میﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮاﺷﻴﺪگی ﺳﻄﻮح دوار و ﺛﺎﺑﺖ و ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ ﺳﺮﻳﻊ آﻧﻬﺎ و ﺧﺮابی ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﺷﻮد. در اﻳﻦ ﺻﻮرت اﺳﺘﻔﺎده از cyclone separator در flushing line ﺟﻬﺖ ﺟﺪاﺳﺎزی ﻣﻮاد ﺟﺎﻣﺪ ﺗﻮﺻﻴﻪ میﺷﻮد.

ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی ﺑﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﭘﻤﭗ و روش های اﺗﺨﺎد ﺷﺪه ﺟﻬﺖ ﺣﺬف ﻧﻴﺮوی ﻣﺤﻮری بستگی دارد. در ﺟﺪول زیر ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی را ﺑﺮای حالت های ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺸﺎﻫﺪه می ﻛﻨﻴﺪ :

ﭘﻤﭗ دو ﻣﻜﺸﻪ : (double suction) ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی=ﻓﺸﺎر suction
پمپ هایی ﺑﺎ ﭘﺮه ﻫﺎیی درﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ : ﻓﺸﺎرﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی = ( ﻓﺸﺎر suction _ ﻓﺸﺎرdischarge ) %25+ﻓﺸﺎر suction
ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﺎ سوراخ های ﻣﺘﻌﺎدل ﻛﻨﻨﺪه : ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی= ( ﻓﺸﺎر suction _ ﻓﺸﺎرdischarge ) %10+ﻓﺸﺎر suction
پمپ های ﻋﻤﻮدی : ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی = ﻓﺸﺎر discharge
فشار محفظه آب بندی

Suction recirculation line ﺑﺮای ﭘﻤﭙﻬﺎی ﻋﻤﻮدی اﺳﺘﻔﺎده می ﺷﻮد. در پمپ ها ﺳﻴﺎل ازدﻫﺎﻧﻪ discharge از ﻓﻀﺎی ﻣﺎﺑﻴﻦ ﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ و ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ وارد می ﺷﻮد. از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﻫﺎی پمپ های ﻋﻤﻮدی ﻓﺎﻗﺪ سوراخ های ﻣﺘﻌﺎدل ﻛﻨﻨﺪه می ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻓﺸﺎر در ﭘﺸﺖ ﭘﺮواﻧﻪ ﻓﺸﺎر discharge ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی ﻓﺸﺎری ﺑﻪ اﻧﺪازه discharge ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. باقی ﻣﺎﻧﺪن ﺳﻴﺎل در ﻣﺤﻔﻈﻪ آب ﺑﻨﺪی ﺑﺎﻋﺚ اﻓﺰاﻳﺶ دﻣﺎی ﺳﻴﺎل ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و در صورتی ﻛﻪ ﺳﻴﺎل ﭘﻤﭗ ﺷﻮﻧﺪه ﻫﻴﺪروﻛﺮﺑﻦ ﺑﺎﺷﺪ.

یک لاین ازدهانه آب بندی خارج می شود

اﻓﺰاﻳﺶ دﻣﺎی ﺳﻴﺎل ﻣﻮﺟﺐ ﺷﻜﺴﺘﻦ ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎی ﻛﺮﺑﻦ ﻫﻴﺪروژن و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺗﺸﻜﻴﻞ کک ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. کک ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪه در ﺑﻴﻦ ﺳﻄﻮح دوار و ﺛﺎﺑﺖ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ، ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮاﺷﻴﺪگی hard face ، ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ ﺳﻄﻮح و در ﻧﻬﺎﻳﺖ نشتی ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﺎل ﺳﻴﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/224/%D9%81%D9%84%D8%B4%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۲:۵۲ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

خرید گیربکس کتابی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد گیربکس کتابی باعث محبوبیت و استفاده گسترده از این گیربکس‌ها در صنایع و کاربردهای مختلف شده است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین عواملی که باید در خرید گیربکس کتابی در نظر گرفت می‌پردازیم:

نوع گیربکس
اولین عاملی که هنگام خرید گیربکس کتابی باید در نظر گرفت، تیپ یا نوع گیربکس است. معمولاً گیربکس‌های کتابی را بر اساس نوع شافت ورودی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌کنند:

ورودی هالو شفت: این تیپ گیربکس کتابی، با ورودی و خروجی هالو شفت تولید شده و با نام‌های تجاری NMRV ، SHMRV ، W ، EN و MVF-U برای برندهای مختلف شناخته می‌شود.
ورودی شفت نری: دومین تیپ گیربکس مکعبی با ورودی سالید شفت و خروجی هالوشفت تولید می‌شود؛ این تیپ گیربکس توسط برندهای مختلف با نام‌های NRV ، SHRV ، ET ، VF-U و U تولید می‌شود.
البته هر دو تیپ گیربکس کتابی بنا به سفارش مشتری می‌توانند با شفت‌های ورودی و خروجی هالو یا سالید تولید شوند. 

قدرت و گشتاور: گیربکس باید با توان ورودی از الکتروموتور سازگار باشد؛ همچنین گشتاور خروجی گیربکس کتابی باید با نیازهای کاربرد مطابقت داشته باشد.
نسبت تبدیل و دور خروجی: یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید گیربکس کتابی، نسبت تبدیل آن است. انتخاب گیربکس مکعبی با نسبت تبدیل مناسب، برای دستیابی به سرعت خروجی موردنظر ضروری است.
نحوه نصب: گیربکس کتابی به دلیل پوسته مکعبی شکل، امکان نصب در همه جهت‌ها را دارد؛ اتصال الکتروموتور و گیربکس به‌ وسیله فلنج، کوپلینگ، تسمه و پولی و … انجام‌ گرفته و برای اتصال خروجی گیربکس به سایر تجهیزات باید از شفت استفاده شود.
ابعاد و وزن گیربکس: ابعاد و وزن هم از جمله عوامل مؤثر در خرید گیربکس کتابی است و باید باتوجه‌به شرایط محیط نصب انتخاب شوند.
برند و قیمت گیربکس: پس از بررسی مشخصات فنی گیربکس، عواملی مانند برند، قیمت و خدمات پس از فروش نیز جزو موارد پر اهمیت در خرید گیربکس کتابی به شمار می‌روند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/176/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۸:۳۱ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

پمپ دینامیکی چیست؟

پمپ دینامیکی یا پمپ جابجایی نامثبت نوعی پمپ سرعتی می باشد که در آن انرژی جنبشی با افزایش سرعت جریان به سیال منتقل می شود. زمانی که سیال از محفظه پمپ دینامیکی خارج می شود و یا به قسمت لوله تخلیه پمپ وارد می شود، سرعت جریان سیال کاهش و به طبع از انرژی جنبشی سیال کاهیده شده و در پی آن مطابق با قانون اول ترمودینامیک و یا به طور دقیق تر اصل برنولی این انرژی جنبشی تبدیل به انرژی پتانسیل (انرژی فشاری) می شود.

پرکاربردترین پمپ دینامیکی
از اصلی ترین و پرکاربردترین نوع پمپ های دینامیکی می توان به پمپ های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) اشاره کرد. پمپ های دینامیکی در برابر فشارهای زیاد مقاومت کمی دارند، و به نوعی پمپ شتابدار محسوب می شوند که جهت انتقال اولیه سیال از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرند؛ به عنوان مثال در کاربردهای آبرسانی.

در این مقاله قصد داریم به پمپ های دینامیکی از منظر نحوه عملکرد این نوع پمپ ها، انواع آنها، مزایا، معایب، کاربردها و در انتها مقایسه ای کامل بین پمپ های دینامیکی و پمپ های جابجایی مثبت انجام خواهد شد، پس با این مقاله کالاصنعتی همراه باشید.

نحوه عملکرد پمپ دینامیکی
در پمپ های دینامیکی از یک عنصر دوار همانند پروانه برای به جریان انداختن سیال مورد استفاده قرار می گیرد. پروانه جز کلیدی در پمپ های دینامیکی می باشد که توسط یک موتور الکتریکی، موتور احتراق داخلی و یا سایر محرک ها به گردش در می آید. در مرکز پروانه، چشمی قرار دارد که سیال بعد از ورود به محفظه پمپ از قسمت مکش وارد آن شده و با چرخش پروانه، نیروی گریز از مرکز به سیال اعمال و سرعت سیال را افزایش می دهد و سیال از قسمت مرکز به سمت طرفین پروانه در جهت شعاعی می شود.

افزایش سرعت سیال منجر به کاهش فشار در ورودی پمپ می شود و این اتفاق خلا نسبی را ایجاد می کند که منجر به مکش بیشتر سیال به داخل پمپ می شود. بعد از اعمال نیرو به سیال توسط پروانه، سیال وارد قسمت دیفیوزر پمپ شده که در آن قسمت از سرعت سیال کاهیده و در پی آن فشار سیال افزایش می یابد و در نهایت سیال تحت فشار از قسمت تخلیه به مقصد هدایت می شود.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/155/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۱:۱۹ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

گیربکس سایکلو چیست؟

گیربکس سایکلو یا سیکلوئیدی (Cycloidal Gearbox) یکی از انواع گیربکس صنعتی کاهنده است که بر خلاف سایر گیربکس ها از چرخ دنده برای کاهش سرعت یا افزایش گشتاور استفاده نمی کند و ساختار منحصربه‌فردی دارند. مهم‌ترین ویژگی‌های این گیربکس، شوک‌پذیری بسیار بالا، کمترین لقی یا Backlash در میان سایر گیربکس‌ها، راندمان بالا و امکان دستیابی به گشتاور و کنترل دقیق سرعت هستند؛ باتوجه‌به این ویژگی‌ها، از گیربکس سایکلو برای کنترل و کاهش دور سروو موتورها استفاده می‌شود. این گیربکس ها از نوعی مکانیزم مخصوص استفاده می کنند که حرکت چرخشی را به نوسانی تبدیل می نماید. در سایر گیربکس های صنعتی، فشار بار روی یک یا دو جفت دندانه اعمال می شود و در صورت اعمال بار بیش از حد (Overload)، احتمال شکستن آن ها وجود دارد؛ اما در گیربکس سایکلو، بار بر روی تعداد زیادی از پین ها تقسیم می شود و تحمل شوک این گیربکس را تا 5 برابر بیشتر از سایر گیربکس ها می سازد.

نیروی الکتروموتور به شفت ورودی اعمال می شود و شفت، بلبرینگ های خارج از مرکز را می چرخاند؛ با چرخش بلبرینگ ها، دیسک سیکلوئیدی و در نتیجه میل بادامک و شفت خروجی نیز به چرخش در می آیند. دیسک سیکلوئیدی در قسمت خارجی دارای منحنی هایی است که با پین های شاسی درگیر می شوند؛ همچنین بادامک ها و میل بادامک متصل به شفت خروجی نیز با سوراخ هایی که روی دیسک سیکلوئیدی وجود دارد، درگیر هستند. برای تغییر نسبت تبدیل در این گیربکس ها، تعداد یا اندازه پین ها، سوراخ های دیسک و بلبرینگ های خارج از مرکز را تغییر می دهند.

گیربکس زیرو بکلش
بک لش (Backlash)، برگشت دنده یا لقی در گیربکس صنعتی یکی از پارامترهای مهم در کابردهایی است که نیاز به دقت بسیار بالا دارند؛ گیربکس زیرو بکلش جزو گیربکس های خاص صنعتی به شمار می رود که برای از بین بردن یا به حداقل رساندن عکس العمل بین جفت دنده ها طراحی شده اند. گیربکس های سایکلو در بازار به عنوان گیربکس زیرو بکلش نیز معرفی می شوند. البته دستیابی به بکلش صفر مطلق به دلیل عواملی مانند انبساط حرارتی، خواص مواد و … غیر ممکن است؛ اما گیربکس های سایکلو کمترین میزان لقی را در مقایسه با گیربکس هلیکال یا خورشیدی دارند. گیربکس سایکلو راه حل به حداقل رساندن بکلش بوده و در کاربردهایی مانند میکسر، خردکن، آب و فاضلاب، بالمیل و … به کار می رود.

ساختار و اجزای گیربکس سایکلو
گیربکس سایکلو از 6 جزء اصلی تشکیل شده که عبارت‌اند از:

شفت ورودی سرعت بالا
بلبرینگ های خارج از مرکز 
دیسک سیکلوئیدی
پین و بوش ها
میل بادامک (رولر) و بادامک ها
شفت خروجی سرعت پایین

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/370/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88-cyclo

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۴۱:۴۸ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

نحوه راه اندازی و تنظیم پارامترهای درایو SAHAND

1- تنظیم فرکانس کاری
P0-00 تنظیم فرکانس کاری درایو که مقدار آن در بازه صفر تا 800HZ قابل تنظیم می باشد. (0~800Hz)

2- تعیین مرجع فرمان
P0-01 مرجع RUN یا فرمان

0: دستور حرکت و توقف توسط کیپد انجام شود.
1: دستور حرکت و توقف توسط ترمینال ها انجام شود.
2: دستور حرکت و توقف از طریق پورت ارتباطی RS-485 انجام شود.
3. تعیین مرجع فرکانس
P0-02 مرجع فرکانس اصلی

0: فرکانس به وسیله صفحه کلید تنظیم شود.

1:  فرکانس به وسیله ترمینال های ورودی A11 تنظیم شود.
2: فرکانس به وسیله ترمینال های ورودی A12 تنظیم شود.
3: فرکانس به وسیله پورت RS-485 تنظیم شود.
4. تعیین بیشترین فرکانس کاری
P0-03 بیشترین فرکانس خروجی درایو 0~800HZ

5. تنظیم شیب سرعت در هنگام حرکت و شیب سرعت در هنگام توقف
الف) پارامتر P0-04 مشخص کردن مدت زمان افزایش شتاب سرعت اصلی : مدت زمانیکه از لحظه شروع کردن تا زمانی که موتور به دورنامی خود برسد که در پارامتر P0-00 مشخص می شود و مقدار این پارامتر از 0.5 تا 500 ثانیه قابل تنظیم است واز این پارامتر برای راه اندازی نرم موتور استفاده می شود.

ب) پارامتر P0-05 مشخص کردن مدت زمان کاهش شتاب سرعت اصلی : مدت زمان رسیدن موتور از دور نامی خود به و فرکانس صفر و متوقف شدن آن. مقدار این پارامتر از 0.5 تا 500 ثانیه قابل تنظیم می باشد.

6. تعیین چرخش موتور
P0-07 انتخاب و یا تغییر جهت چرخش موتور

0: راستگرد
1: چپگرد

7. تنظیم فرکانس کریر
به وسیله پارامتر P0-08 مقدار مورد نیاز جهت تعیین فرکانس کریر را مشخص نمایید که مقدار مجاز این پارامتر بازه 1~10K میباشد.

8. ولتاژ و جریان نامی موتور
ولتاژ نامی قابل تنظیم درایو مقدار 48~480V می باشد که تنظیم فرکانس آن از طریق پارامتر P0-10 و تغییر این پارامتر انجام می شود.

9. بازنشانی به تنظیمات کارخانه
درصورتی که خواستار بازگشت تنظیمات درایو به حالت اولیه و پیش فرض خود و یا تنظیمات کارخانه می باشید مقدار پارامتر P0-14 را از حالت 0 به 7 تغییر دهید.

10. ذخیره سازی اطلاعات خبرنگار
در صورت تمایل به ذخیره سازی پارامتر های تنظیم شده در حافظه کافیست مقدار پارامتر P0-14 را از مقدار 0 به 10 تغییر دهید.

11. بازیابی اطلاعات کاربر
در صورت پاک شدن اطلاعات کاربری از حافظه درایو و نیاز به بازیابی اطلاعات کافیست مقدار پارامتر P0-14 را از 0 به 210 تعییر دهید.

12. تنظیم فرکانس JOG
جاگ یکی از قابلیت های درایو است که با فعال سازی آن موتور با فرکانسی که توسط پارامتر P1-11 مشخص شده است (مقدار این پارامتر بین 5~800HZ می باشد) قابل تنظیم می باشد.

فعال سازی این پارامتر به وسیله ترمینال ورودی درایو می باشد که برای این کار می بایست پارامتر P0-01 را روی عدد 1 و پارامترهای P2-00 – P2-05 را که مربوط به ترمینال های ورودی درایو می باشد روی عدد 4 یا 5 تنظیم نمایید.

13. ترمینال های ورودی چند منظوره
ترمینال های ورودی درایو را میتوان براساس نیاز خود در یکی از حالت هایی که مشخص شده است تنظیم نمایید. این ترمینال ها از شماره P2-00 تا P2-05 را شامل میشود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2613/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۹:۳۹ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

طریقه نصب گیربکس حلزونی

حالت نصب گیربکس حلزونی
به طور کلی حالت های نصب گیربکس صنعتی یا موتور بر اساس استاندارد IEC 60034-7 (کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک) تدوین شده است و به سه دسته تقسیم بندی می شود:

اتصال پایه (Foot Mounted)
اتصال فلنج (Flange Mounted)
ترکیبی از حالت اول و دوم
حالت نصب توسط یک کد معرفی می شود که با IM (International Mounting) شروع می شود و با حرف B (شافت افقی) یا V (شافت عمودی) و یک عدد ادامه می یابد. مثال: IM V6 یا IM B35 پرکاردبرد ترین حالت های نصب گیربکس یا موتور در ذیل آمده است:

 

وضعیت نصب گیربکس حلزونی VF
کد صنعتی
N
A
V
F
FA
FC
FR
P
U
شرح
پایه دار- شافت ورودی در پایین
پایه دار- شافت ورودی در بالا
پایه دار- شافت حلزونی عمودی
فلنج استاندارد
فلنج خروجی در دو سمت
فلنج کوتاه
فلنج کوتاه با یاتاقان بندی تقویت شده
پوسته سفارشی برای خروجی شافت
پایه دار
وضعیت نصب گیربکس حلزونی سری W
کد صنعتی
U
UF
UFC
UFCR
شرح
طراحی محفظه سفارشی
فلنج استاندارد
فلنج با طول کاهش یافته
فلنج با طول و قطر کاهش یافته
نکات مهم هنگام  نصب یک گیربکس صنعتی
در هنگام نصب یک گیربکس صنعتی باید به نکات زیر توجه کرد :

گیربکس صنعتی باید محکم به یک پایه صلب پیچ شود تا از ارتعاش آن جلوگیری شود.
اگر احتمال ضربه، بار بیش از حد و یا گریپاژ وجود دارد از کوپلینگ های هیدرولیکی ، محدود کننده های گشتاور نیرو ، کلاچ و غیره استفاده شود.
اگر لازم است گیربکس صنعتی رنگ آمیزی شود ، لازم است برای جلوگیری از خراب شدن کاسه نمد ها ، کاسه نمد ها پوشانده شوند.
تلرانس ماشینکاری هر نوع دنده ، چرخ زنجیر یا پولی که روی محورهای ورودی یا خروجی نصب می شود باید مطابق استاندارد ISO H7 باشد.
محور گیربکس صنعتی سوراخ و رزوه شده است تا قابلیت نصب روی چرخ دنده یا چرخ زنجیر مورد نصب ، را داشته باشد.
برای جلوگیری از اکسید شدن وگریپاژ قطعات بالا، نیاز است تا قبل از نصب آنها سطوح مورد تماس را تمیز گردد و گریس کاری شود.
سوراخ محور گیربکس صنعتی دارای تلرانس H7 است ، تمام محورهایی که به آن وصل می شوند معمولا با h6 ماشینکاری می گردند. اگر لازم باشد که فیت تداخلی باشد می توان از (H7-J6 ) استفاده کرد.
لازم است قبل از راه اندازی گیربکس صنعتی از یکسان بودن سطح روغن و میزان لزجت روغن متناسب با بار مصرفی اطمینان حاصل نمود.
زمانی که گیربکس صنعتی با گریس ترکیبی روغن کاری شده باشد نیاز به تعویض روغن نمی باشد.
زمانی که روغن معدنی استفاده شده باشد نیز نیاز به تعویض روغن مجدد نمی باشد.
زمانی که روغن معدنی استفاده شده باشد توصیه می شود که : روغن پس از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت کار اولیه تعویض گردد و بهتراست داخل گیربکس صنعتی شسته شود.
توصیه می شود جهت افزایش کارآیی گیربکس صنعتی در فواصل زمانی منظم ،سطح روغن رابازرسی وروغن پس از ۴۰۰۰ ساعت کار تعویض گردد. اگر از روغن ترکیبی استفاده شده است لازم است تا پس از ۸۰۰۰ ساعت کار تعویض روغن دستگاه عوض شود.
در صورتیکه قرار است زمان استقرار گیربکس صنعتی در هوای خیلی مرطوب زیاد باشد لازم است تا گیربکس صنعتی پر از روغن باشد، در این صورت باید توجه داشت که برای راه اندازی مجدد گیربکس صنعتی، باید سطح روغن به مقدار مطلوب برسد.                                                                            
معمولا ، برای تمام انواع گیربکس صنعتی پیشنهاد می شود که توان انتقالی را به تدریج زیاد شود و یا اینکه در ساعت های اولیه کار فقط ۵۰ تا ۷۰٪ حداکثر بار اعمال شود.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1730/%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%D9%87-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۳:۰۴ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)

قیمت موتور کولر موتوژن

قیمت موتور کولر موتوژن
یکی از جمله محصولات پرطرفدار و پرکاربرد در محیط های صنعتی و خانگی، موتور کولر است و برند موتوژن یکی از جمله برند های تولید کننده موتور کولر است. موتور کولر موتوژن یکی از انواع الکتروموتور موتوژن است که طرفداران زیادی دارد.از مهمترین نکات هنگام انتخاب موتور کولر موتوژن قیمت است. برخی از عوامل مهمی که بر قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

توان موتور: توان موتور یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت موتور کولر موتوژن است. هرچه توان موتور بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
جنس بدنه و قطعات: جنس بدنه و قطعات موتور نیز بر روی قیمت آن تأثیر دارد. برای مثال، استفاده از جنس‌های باکیفیت بالا و مقاوم مثل فولاد، آلومینیوم و پلاستیک با کیفیت، قیمت موتور را بالا می‌برد.
نوع موتور: نوع موتور نیز بر روی قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر دارد. برای مثال، موتورهای DC گران‌تر از موتورهای AC هستند.
کیفیت ساخت: کیفیت ساخت موتور نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است. موتورهای با کیفیت ساخت بیشتر، دارای عمر طولانی‌تر، کمتر نیاز به تعمیرات و خرابی می‌باشند.
کاربرد موتور: کاربرد موتور نیز بر روی قیمتآن تأثیر دارد. برای مثال، الکتروموتورهایی که برای استفاده در ماشین‌آلات صنعتی، روبات‌ها و دستگاه‌های پزشکی طراحی شده‌اند، گران‌تر از موتورهایی هستند که برای کاربردهای خانگی ساخته شده‌اند.
حالت کارکرد: حالت کارکرد موتور نیز بر روی قیمت آن تأثیر دارد. برای مثال، موتورهایی که برای کارکرد در حالت پیوسته (continuous duty) طراحی شده‌اند، گران‌تر از موتورهایی هستند که برای کارکرد با سرویس چرخه (intermittent duty) طراحی شده‌اند.
محیط کاری: محیطکاری نیز می‌تواند بر روی قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر داشته باشد. برای مثال، در صورتی که موتور برای کار در محیط‌های خشن و با شرایط آب و هوایی سخت طراحی شده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.
سازنده: سازنده نیز بر روی قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر دارد. موتورهای ساخت شرکت‌های معروف و با سابقه، گران‌تر از موتورهای ساخت شرکت‌های جدید و نام‌آشنا هستند.
توجه داشته باشید که قیمت موتور کولر موتوژن بستگی به بسیاری از عوامل دیگر دارد و باید با توجه به نیازهای خود و با مقایسه قیمت‌های مختلف، انتخاب شود. همچنین توجه به عوامل مهمی مانند کیفیت ساخت، کاربرد، حالت کارکرد و سازنده، می‌تواند در انتخاب بهترین موتور کولر موتوژن با توجه به قیمت باشد. موتور کولر موتوژن سال هاست که در تبریز تولید شده و در سراسر ایران به فروش می رسد. تقریباً تمام کسانی که از موتور کولر موتوژن تبریز در این سال ها استفاده کرده اند، به اتفاق از کیفیت عالی این محصول خانگی رضایت دارند و این باعث شده است که با تبلیغات کلامی امروزه موتوژن یک برند شناخته شده در ایران به شمار رود شما میتوانید استعلام دقیق قیمت را از نمایندگی موتوژن دریافت کنید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/155/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%DA%98%D9%86-motogen/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%DA%98%D9%86

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۵:۰۷ توسط:فرزانه رضایی موضوع: نظرات (0)